morgull Startet 1.September.2009 Del på Facebook Startet 1.September.2009 (redigert) Kom over denne filmsnutten som viser lite fornuftig kjøring i Kragerø indre havnebasseng. Heldigvis var det ikke mye trafikk når filmen ble tatt.. Redigert 1.September.2009 av morgull (see edit history) Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Delfin 19 Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Eneste måten folk som dette lærer er når det skjer noe skikkelig gale. Hva er tingen egentlig, Klarer de ikke å se at det de driver med er potensielt farlig, spesielt overfor andre folk rundt seg. Kjenner det koker hver gang jeg leser eller ser slikt. Sitér dette innlegget Link to post
Merlis Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Skjønner ikke hva som går av folk som kjører slik.. De er som tidligere sagt til stor fare for andre, men det var heldigvi ikke så mange båter ute akkurat her. Men jeg satt flere ganger å nesten håpet på at båten skulle gå rundt da den hoppet. Det er som regel en grunn til at det er 5 knop i havnene. Blir forbanna når jeg ser slikt. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Det må da være en enkel sak for politiet å etterforske denne saken. Han som har laget videosnutten har jo lagt ut fult navn.. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Merlis Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Hadde vært utrolig deilig om hn ble tatt i allefall! Man er jo ikke skarpeste kniven om man legger ut denne filmen med fult navn heller egentlig Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Leser at tullingene ikke er alene. Blir piss forbanna når jeg leser kommentarene under film snutten ! De tror antagelig det bare er politiet som reagerer på slik kjøring.... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Wasco Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 (redigert) Da er det vel bare å ta en telefon til Polititet i Kragerø og fortelle at denne videosnutten ligger ute på Youtube med fult navn på personen som har filmet.... Redigert 1.September.2009 av Wasco (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Merlis Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Om jeg bodde i nærheten hadde jeg ringt politiet med en gang. Leste selv kommentarene under filmen, og jeg blir forbanna selv når jeg ser det. Veldig forbanna! Håper de blir meldt så de kanskje lærer av det og får en saftig bot. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 En behøver vel ikke å bo i nærheten for å ta en telefon til polititet.... Spørsmålet er om vi egentlig tror at politiet kommer til å gjøre noe med det. Det har jo blitt oppvask etter at enkelte motorsykklister har lagt ut lignede skrytesnutter på Youtube Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Merlis Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Jeg skulle gjerne ringt uansett jeg, men realiteten er vel at jeg også tror at politiet bare vil overse det og glemme det. Det er en for "liten" sak til å ta fatt i vil de komme til å si. Men er helt enig med folk her. Håper de blir meldt. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Er det en 9,9 hk som står bak på den jolla som vist i filmen mon tro ? Kan vel ikke være stort mer. Tullekjøring uansett. Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 (redigert) Hvorfor slikt hylekor ? Hva var egentlig hastigheten på den lille båten ? Den lette knøtlille båten tipper jeg er på ca 12 fot. Så den kommer vel i plan på under ca 10 knop (?) Når man ser farten i forhold til land kan det synes om om farten er mindre enn det store båter med halvplanskråg får til. Ja hvor rask var farten i bassenget ? 8 knop ? 10 knop ? 15 knop ? Ikke var det badende i vannet og lite båttrafikk var det også.. De burde holdt seg til lovlig fart men når det kalles "Crazy ZapCat Driving" med pompøs musikk var båtkjøringsfillmen overaskende kjedelig. Med en så lett båt i moderat hastighet var de nok større fare for seg selv enn andre. Det som var mest pussig og bekymringsfullt var båten manglende sjøegenskaper. Summen av skrog og vektplassering gjorde jo at båten fikk ukontrolerbar sideveis slenging. Kan årsakane være et for lett skrog med tunge pass sjrer og motor bakerst kombinert med katamaranens egenskaper. Jeg ville ikke satt min fot i en båt som er så ustabil i moderat fart i småbølger. Et dette et ungdommelig påfunn med planlagt filming av venner ? Ikke vet jeg...men de bør skjerpe seg......skaff dere en skikkelig båt som tåler bølger (hvis over 16 år) og å gi gass ut i havdønninger i havgapet. Hvis ikke båten skiftes ut bør det vel legges ballast forran i båten slik at den blir litt mer stabil. Denne humpingen i havnebassenget virket i hvertfall ikke veldig spennende (men det er kanskje spennende for "fjortisser" ??) Redigert 1.September.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Hadde vært utrolig deilig om hn ble tatt i allefall! ........ fult navn heller egentlig Og hva skulle han som har lagt ut filmen bli tatt for da? Grising med båndbredde? Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Hansi Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Grising med båndbredde? Den var fin den.. Dagens kommentar.. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 du bommer fælt med farten salt. han kjører endel fortere enn dine antagelser.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
VO`n Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Hvor fort da hifo?? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 (redigert) vet ikke. men fortere en 15 knop. tror ikke du?? Redigert 1.September.2009 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
aqad Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Fakta om Aquarius Thundercat ZapCat Lengde 14 fot. Vekt 150 kg med 50 hk motor noe som nesten er "stander" på disse båtene. Fart, man kan oppnå 55 60 knop med riktig propell. Vanskelig å si hva disse kjører, men nok over 40 knop tenker jeg. Legger ved ett bilde av kjøring vi hadde i sommer, så kan dere gamle sære diskutere litt :p Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 kom den ned riktig igjen? godt å se noen med litt peiling uttaler seg om farten her.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
oslofjord Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 (redigert) Fakta om Aquarius Thundercat ZapCat Vekt 150 kg med 50 hk motor noe som nesten er "stander" på disse båtene. Fart, man kan oppnå 55 60 knop med riktig propell. Som jeg ante et lite eggeskall ( 150 kg vistnok...) som i filmen nesten ikke får fart fordi den selv i lite vindrer blafrer som et ospeløv. Sikkert morsomt leketøy på vindstille vann uten hekkbølger fra andre båter med en lett 2 takter. Man kan sikkert opnå stor fart ved optimale forhold men videoen viser humpetur i krabbefart. Redigert 1.September.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
aqad Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Den landet feil vei, men var vell bare ett par sekunder på hode før den snudde seg. Sjåføren ble kastet ut og fikk litt vondt i nakken, vi kjører med skikkelige vester og hjelm. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 ............ Ett lite spørsmål...... Brukes det sikkerhetsbelter i slike båter eller må en holde seg fast til krampa tar en . Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 avstandsmåleren min sier at det fra flytebrygga de snitter er 301meter fra 5 knop skiltet til den grønne bøya de vender rundt. Båten bruker 23 sekunder fra 5knop linja til bøya. Hastigheten blir da 25,44 KNOP eller 47 km/t. Vrien å forsvare det disse holder på med. Klarer for egen del ikke å se på dette som "tøft" inne i et havnebasseng. Sitér dette innlegget Link to post
aqad Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Brukes ikke sikkerhetsbelter, man holder seg fast ja og det er rimeligt tungt. Føttene har man i foot straps hjelper litt det også. Her er noen flere filmer, men de faller sikkert ikke i smak hos dere :) Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 tror heller jeg ville holdt meg med personene 11 sekund inn i den første filmen... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.