jupan Startet 21.Mars.2021 Del på Facebook Startet 21.Mars.2021 (redigert) Jeg har lest flere tråder om jording av bensinpåfylling og system, uten å finne eksakt svar i mitt tilfelle. Spm. er hvordan skal jeg jorde dette, og vil dette utgjøre risiko for tæring? Jeg er i stuss om å jorde påfyllingen, og dermed hele innerlineren, vil gi økt fare for tæring eller noe annet, ved jording mot motor og dermed batteri. Min båt er av glassfiber, med dørk og rekker i aluminium. Motoren (utenbords) er kun i kontakt med glassfiber, og sjøen selvsagt. Tanken er av plast. Påfyllingsstussen er av rustfritt stål. Denne er montert i innerlineren av aluminium. Avluftingen av tanken er av stål og sitter montert i glassfiber. Håper på litt hjelp med dette. Mvh JRO Redigert 21.Mars.2021 av JRO (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 23.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2021 Ingen...? Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 25.Mars.2021 Del på Facebook Svart 25.Mars.2021 Jeg hadde ihvertfall ikke brydd meg med å jorde denne bensinpåfyllingen. Du skal ha mye god isolasjon for å kunne bygge opp nok statisk spenning til å kunne lage en gnist, og på en båt som går i saltvann tror jeg nesten ikke du ville fått det til selv om du forsøker så godt du kan. Jeg tror rett og slett du forsøker å løse et problem som i realiteten ikke eksisterer. Lufting av motorrom på en innenbords bensininstallasjon er selvfølgelig en helt annen problemstilling, men ikke noe du vil merke på din utenbords. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 25.Mars.2021 Del på Facebook Svart 25.Mars.2021 JRO skrev On 21.3.2021 at 15.15: Jeg har lest flere tråder om jording av bensinpåfylling og system, uten å finne eksakt svar i mitt tilfelle. Fant en tegning og denne Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.