Jump to content

Polering Hydrolift


karl1995

Recommended Posts

Hei, noen som har noen anbefalinger av polering av Hydrolift? 
Ønsker å kjøre en 3 stegs polering eller lignende, for å få bort mye småriper og få ordentlig glans på båten. Tenker å sette av en del tid til arbeidet. Båten er ikke kjemperipete, men noe er det blitt da båten er fra 2003. 
Sett litt forskjellig fra Rupes, men ønsker ikke one step compound ol. I år.  ser at en del poleringssteder bruker litt forskjellig, men ønsker å vite hvilket produkt og padder som er anbefalt. Bruker oscillerende maskin. Båten er hvit. 

Link to post
Share on other sites

Jeg har god erfaring med denne

https://bilnerden.no/menzerna-heavy-cut-compound-400-green-line

Den tar glansen opp fra dårlig til ganske bra.  

 

Etter 400 kan det brukes Menzerna 2500, så 3500/3800 f.eks...

 

Jeg bruker hard pad til rubbing, alternativt lammeullspad, så mykere pad jo finere polish jeg bruker. 

Fin pakke https://bilnerden.no/poleringspakke-menzerna-uber-160-mm

 

 

Har ingen spesiell voks å anbefale, da ingen av de jeg har prøvd har hatt særlig god holdbarhet. Jeg har prøvd diverse turtle, maguire marine, collinite 845++. Alle blir fine, men holder bare ca. en halv sesong...

 

Det er mange forskjellige fabrikat å bruke som vil gi godt resultat, finn en butikk nær deg og bruk det utvalget de har der.

Jeg bruker nærmeste Bilxtra-butikk, da de har tatt inn mange gode produkter, bla Menzerna, i tillegg er den ene ekspeditøren detailing-nerd på bil, så får hjelp der ved behov.

Redigert av Mort1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...