Ivan Bonev Startet 23.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 23.Mars.2021 Hei nybegynner spørsmål: Kjøpt meg en Rana 530 HT og trenger tips hvilken bunnstoff kan brukes her? Tenker å ta en strøk nå og om vinteren kan fikse skikelig. På forhånd takk? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 23.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2021 Skrap av alt løst. Så er det bare å stoffe med selvpolerende bunnstoff. F.eks SeaJet (ikke 031). Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Ivan Bonev Svart 23.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2021 Skrape med stålbørste eller...? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 23.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2021 (redigert) Skrape med malingskrape. Bare løst. Ikke skrap hardt. Og ikke forsøk å skrape igjennom. Kun løst, slike som flak etc som skal bort. Deretter kan du bruke de fleste typer selvpolerende bunnstoff. Maritim, Biltema, Seajet etc har alle ok bunnstoff. (Du må ikke legge på hardt bunnstoff oppå selvpolerende. ) Vanligvis maler jeg IKKE ett nytt strøk hvert år, men klattmaler der det er behov. Redigert 23.Mars.2021 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Ingar Svart 23.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2021 Mest sannsynlig er det brukt selvpolerende bunnstoff (kom for 40 år siden) og da er det nok å flekke de steder hvor det er helt borte. Ville ikke stoffet hele båten, blir mer å fjerne til høsten... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.