Jump to content

Spørsmål: epoxygrunning og Vc17m osmose?

Capt.Yorgoz

Recommended Posts

Hei å hå ?

Driver å fjerner osmose eller lignende blemmer på en seilbåt. Det lukter ikke eddikk, mere styrén. Laminat er hardt inni blemmene å dem går ikke dypt. 

Jeg har slipt ut de fleste blemmer, skal ta alle. Den ble skrapt og smurt med 3 strøk VcTAR2 og ett strøk Vc17m for 6 år siden. Men tenkte å ta dette skikkelig i år.

17m er vanvittig hardt å slipe på. Føles som jeg sliper på bestemor sitt respatex bord! Men det går fint fremover. 

Mitt spørsmål er : må absolutt all 17m bort før jeg bruker Biltema sin epoxy grunning? Eller kan det være noen rester som vist på bildet?

Andre innvendinger tas også i mot, er selvsagt mottakelig for input ?

Da denne båten var ny i 85' var det en feil i støpen. Den ble satt i varme hall i en uke for at den skulle herde ferdig. 45grader tror jeg.. 

IMG_20210324_133518.jpg

IMG_20210324_133512.jpg

Redigert av Capt.Yorgoz (see edit history)

Det var et bra tips. Kan selvfølgelig teste et område med grunning. Rart jeg ikke hadde tenkt på det. 

Å blande bestemors respatex inn i dette var jo mest humor. Men jeg skjønner det kan eskalerere.

Det er mye kopper i Vc17m å det er malt vått i det siste strøket til VcTAR2 så det sitter som snus. Men det vctar har sluppet noen plasser da sparklet sannsynligvis reagerte med styrén ved rep. For 6 år siden. Har nå slipt ut dypere og tenker vaske skrog med aceton før sparkel og grunning. Tenker det blir bra til slutt. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...