Jump to content

Vannkran på badet som ikke virker


BåtGeir

Recommended Posts

Som Knude er inne på må du lytte etter trykkvannspumpa. Hvis den stopper å gå etter at du har åpnet og så stengt en av de andre kranene, så er det ikke lekkasje i systemet. Da må det være noe som blokkerer vannet mot kranen, enten i røret eller i selve kranen. Ville begynt med å demontere kranen og sjekke om det da kommer vann når du slår på hovedstrømbryteren/bryteren for trykkvannet. Kommer det vann, ligger feilen i kranen, hvis ikke må det være en blokkering i røret et eller annet sted.

Link to post
Share on other sites

Kan det være krane av type som gir et elektrisk signal når den åpnes?.. Mener jeg har sett slike. Om den elektriske biten ikke funker kan det gjerne arte seg slik? Ville satt den åpen og så åpnet dusjkranen for å se om det kommer vann da. Om ikke er den sikkert tett som nevnt av andre.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes det høres ut som det jeg erfarer hvert år når jeg fyller systemet etter vinteren. Kranen på badet mitt får ikke vann før jeg har fylt opp varmtvannsbeholderen på 40 liter, og det tar laaaaang tid. I mellomtiden får jeg vann i de andre kranene som ligger melom vannpumpa og varmtvannstanken.

 

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...