eivindl Startet 26.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 26.Mars.2021 Hei. Må høre med ekspertene her. Alle steder de selger olje er det 75w-90 til DPH-A og B men 75w-140 til DPH-C. Hva er årsaken til det? Bør det ikke brukes -140 olje på A som jeg har og hvorfor? 370hk og et drev, da trenger drevet den olja som takler høye temperaturer best er min enkle tankegang. Noen som har noen inputs her? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 26.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2021 Her har du det: Helsyntetisk olja 5L 75W/90 för DP,DPE,DPX,DP-S DPS,SX,SX-A,DP-SM DPH-A,DPH-B - Olja.Oljeplugg.p.sats.Fett - DPH.DPR.DP-G.DPX-A XDP-B (drevdelar.se) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
eivindl Svart 26.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2021 Faxen skrev 40 minutter siden: Her har du det: Helsyntetisk olja 5L 75W/90 för DP,DPE,DPX,DP-S DPS,SX,SX-A,DP-SM DPH-A,DPH-B - Olja.Oljeplugg.p.sats.Fett - DPH.DPR.DP-G.DPX-A XDP-B (drevdelar.se) Takk for det men det var ikke det jeg spurte om :-) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 26.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2021 Du burde holde deg til det VP anbefaler. Ved å bruke mye høyere viskositet vil temperaturen i drevet ditt øke under bruk. 75w-140 oljen vil også flyte saktere i mellom lagrene i drevet noe som bidrar til høyere temp og kanskje dårligere smøring i det lange løp. Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 26.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2021 Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
cmb Svart 26.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2021 eivindl skrev for 8 timer siden: Hei. Må høre med ekspertene her. Alle steder de selger olje er det 75w-90 til DPH-A og B men 75w-140 til DPH-C. Hva er årsaken til det? Bør det ikke brukes -140 olje på A som jeg har og hvorfor? 370hk og et drev, da trenger drevet den olja som takler høye temperaturer best er min enkle tankegang. Noen som har noen inputs her? 140 olja gir deg nok litt bedre smøreegenskaper ved høy temp. Denne oljen er nok tatt frem ikke bare basert på hk, men også med tanke på utveksling i øvre girkasse. Er samme spec på 290 drevet. Kad 300 har også samme krav med 140 olje. 140 olja koster flesk...om du er villig til å betale ekstra så vinner du nok ikke noe med henhold til slitasje på ditt dph a drev og 370 hk. Sitér dette innlegget Link to post
eivindl Svart 26.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2021 BingoBonzo skrev for 6 timer siden: Jøss. Se her ja. Mange takk, nyttig info. Sitér dette innlegget Link to post
eivindl Svart 26.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2021 Takk for info folkens. Da blir det 75-90 skjønner jeg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.