R.O Startet 27.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 27.Mars.2021 Har i dag en ganske dyr forsikring som skal dekke drev og motor havari, utvidet motor forsikring. Jeg tar godt vare på drev og motor(VP D4 300 og DPH), så kanskje jeg heller skal være "selvassurandør" på akkurat det området, og for et slikt worst case scenariet.. Vil uansett ha en kasko som dekker skader ved brann, grunnstøting osv.. (vanlig kasko). Er også litt usikker på hva jeg får av reell hjelp hvis drevet eller motor plutselig skulle havarerer fullstendig under vanlig bruk. Fullstendig motor havari er vel ganske uvanlig (der det er billiger å bytte hele motoren). Men for drev kan man fort komme ditt, at fremfor å lappe på eldre drev så kan nytt drev/ny innmat være aktuelt. Noen som har erfaringa med å bytte ut drivlinjer på 10-15 år gamle båter. Prislister for D4 og DPH finner jeg på nett, men hva står det nederst på fakturaen(ish) når et VP verksted har montert inn ny motor eller nytt drev... Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 5.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2023 Googla etter pris på DPH drev. Fant en tråd på Båtformet jeg selv startet for 2 år siden, uten at noen svarte...:) Prøver igjen. Noen som har bytte drev i senere tid..? Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 5.September.2023 Link til dette innlegget Svart 5.September.2023 Sjekket litt på dette her ifm. vurdering av båt bytte. Fabrikk nytt DPH lå på ca. 170k, og et overhalt brukt med nye drev og lager rundt 95k. Krever vel da at du leverer inn ditt gamle. Kan jeg spørre hvor man får tegnet utvidet forsikkring som du viser til, og hva denne dekker av motor/drev havari? trodde de sluttet å tilby slikt etter båten var passert 10 år. Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 5.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2023 volvo_penta_ skrev 29 minutter siden: Sjekket litt på dette her ifm. vurdering av båt bytte. Fabrikk nytt DPH lå på ca. 170k, og et overhalt brukt med nye drev og lager rundt 95k. Krever vel da at du leverer inn ditt gamle. Kan jeg spørre hvor man får tegnet utvidet forsikkring som du viser til, og hva denne dekker av motor/drev havari? trodde de sluttet å tilby slikt etter båten var passert 10 år. Det er såpass for nytt ja. Drevhuset holder vel lenge, så med ny innmat har man vel tilnærmet nytt drev..? Gjensidige hadde forsikring fram til 15år, men endret vel dette i fjor. Er ikke lenger aktuelt for min del, ref innlegget fra 2021, var vel mer nysgjerrig på hva jeg må sette av penger til neste årene...:) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 5.September.2023 Link til dette innlegget Svart 5.September.2023 Ikke helt samme, men jeg har kjøpt båt med 300hk påhenger der selger slo neppå en stein og slo skeiv aksling. Det kosta 7000 å rette aksling, men verksted kunne ikke garantere at det ikke ble følgeskader oppover, så de skifta hele gearhuset/drevet på forsikkringa. pris uten propell 77000 Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Tranen2 Svart 5.September.2023 Link til dette innlegget Svart 5.September.2023 Tryg.no forsikrer fortsatt opp til 15 år! Jeg byttet fra Gjensidige til Tryg Forsikring nettopp av den grunn. Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
-morten- Svart 6.September.2023 Link til dette innlegget Svart 6.September.2023 16 hours ago, Tranen2 said: Tryg.no forsikrer fortsatt opp til 15 år! Jeg byttet fra Gjensidige til Tryg Forsikring nettopp av den grunn. Litt av problemet med båt er jo at komponenter har lite verdi når det blir 15-20 år gammelt, men når du må bytte til nytt er det jo veldig dyrt! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
volvo_penta_ Svart 6.September.2023 Link til dette innlegget Svart 6.September.2023 -morten- skrev for 5 timer siden: Litt av problemet med båt er jo at komponenter har lite verdi når det blir 15-20 år gammelt Her kommer jo dete med aldersfradrag inn, og hvor mye de ulike selskapene trekker av for gamle deler pr. år. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.