Jump to content

Ny båt til Astor


Astor

Recommended Posts

Til helgen selger jeg Astor (uten P). En Marex Sunseeker 27 som jeg har fått i bra stand etter hvert. Kom akkurat hjem fra en tredagers helgtur til Søndre Lauer - Strømstad - Koster. En fantastisk tur. Og et perfekt punktum for et kort liv sammen med Astor.

 

La det være sagt med en gang. Jeg har 350.000 lapper å handle båt for.

 

Følgende kriterier legges til grunn.

 

Marsjfart 12 knop. Topp rundt 16-20.

Helst pentry nede. (rederinnen)

Gjerne AC.

Køyeplasser for oss 2 pluss event. 2 gjester.

Snekke eller cabincruiser.

27 - 32 fot.

Diesel.

Ikke drev.

 

Blir rastløs på tanken å være uten båt. Men så gjelder det å handle den riktige båten.

Jeg har sveivet innom å sett på brukte Wiking 28 - Agder 840 - Skarpnes 30 - Elwaro 30 fot, Marex Friendship.

Men jeg har jo fortsatt bare 350.000 å handle for.

Utvalget av båter er vstort og det finnes sikkert noen jeg har oversett. Kom gjerne med forslag og fortell litt om båt-sjøegenskaper og innredning. osv.

Redigert av Andreas (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Om du renonserer på kravet til marsj/toppfart kan du få deg en Skarpnes 30 for den summen du snakker om.  Jeg hadde selv en slik med MD40 (85 hk), marsfart 9 knop.  Hadde båten i 16 - 17 år, og var svært fornøyd. Båten  (1984 modell) ble solgt for kr 295 000,- for tre år siden.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Du får vente til høsten nærmer seg, så i fjor høst at prisene sank en del og de begynnte ikke å stige igjen i mars. Du kan jo bruke tiden til å spane litt nå slik at du vet hva du vil ha. Så kan du gjøer som det jeg bruker å gjøre bare by det du er villig til å betale, får du den så er du heldig, får du den ikke så kan du gå til neste. Ser i noen tilfeller at båter blir lagt ut til salg veldig billig, men da må en være på hugget for det er mange som har pengene klare og bare venter på et "god-kjøp." Det er jo også noen som ønsker å selge båtene mans den enda ligger på vannet slik at de slipper dette med opptak og lagringskostnader i vinter....

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Ser du har vært inne på Marex Friendship. Denne matcher jo ikke farts kriteriet ditt, ellers er den jo en fulltreffer, kystens vakreste glassfibersnekke. Mulig du må strekke deg noe i pris også? Min har en 120hk Ford Sabre , da marsjer den greit 9 kn med 11,5 som toppfart. Blir bare mer og mer fornøyd med vår,

se forøvrig Min båt i EFDB for flere detaljer.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Så ble det "ny" båt. Fra toppfart på 27 knop havner jeg nå på 12. Valget ble en Elwaro 30. Så snart Marexen er levert blir det tur til Telemark for å hente hjem nyerværvelsen. En staslig dame på 22 år som skal få hjemmehavn på Sætre.  :smiley:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...