Morten_L Svart 1.April.2021 Del på Facebook Svart 1.April.2021 Har sett noen har lina gjennom et hull i salingshornet og festet i masteprofilen litt høyere opp slik at belastningen på salingshornet kun blir press inn, ikke drag nedover. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 1.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2021 seilfred skrev for 8 timer siden: Du kan jo prøve nå som du har stillaset oppe. Det må jo bare ikke bli sånn at bagen blir tung å glidelåse sammen fordi lazyjacksene trekker ut til hver sin side Hei. Ingen dum idé, men eg har demontert ein wire til diamantstaget, og difor har eg ikkje lyst til å heisa segl. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 1.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2021 I dag har det vore litt motgang. Etter motgang med kabeltrekking i går, så prøvde eg meg ikkje på kabeltrekking i dag. Braketten er på plass, og eg har fjerna antenna til ein kortbølgeradio. Antenna var festa til sida av masta, men me har aldri brukt radioen, så no er antenna fjerna. Det gjekk greitt. Dekkslyset er øydelagt, og i eit anfall av eit fast grep om båtlappane kjøpte eg nytt dekkslys på eit sal på Maritim. Det blei dårleg med bildetaking i dag. Eg burde kjøpt ny kombilanterna, med både dekkslys og raudt og grønt lys for motorgange. Eg klarte ikkje å bestemma meg for om eg skal poppa det nye dekkslyset fast i masta, eller om eg skal venta å kjøpa ei ny kombilanterna. På den positive sida så har familien vaska nesten heile utsida av båten i dag, og eg er godt i gang med å forandra ein varmtvasstank til ein grill. Når det gjeld kabeltrekking, så har eg nett kome på at det det går ein tv-antennekabel i masta. Den kabelen skal bort i morgon. Er eg heldig blir det betre plass i trekkerøyret. Den som lever får sjå..... Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 2.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2021 Hei. Då er ny dekkslyskastar på plass. Poppa i masta, og kabla inn i den gamle kombilanterna. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 2.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2021 Det ser ut som om dekkslys og lanterna ikkje er på linja, men det er biletet som lyg litt, trur eg. Lyspæra, til lanterna, datt ut då eg skrudde opp glaset for eit par dagar sidan. Pæra er lik pæra på dette biletet, men har groper i endane. Altså ikkje spiss som pæra på biletet. Tilsvarande har lanterna eit par butte spissar som skal passa i gropene. Einkvan som veit kva sokkeltypen heiter? Det bles friskt i vågen, så klatring til topps er utsett til i kveld eller i morgon. Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 2.April.2021 Del på Facebook Svart 2.April.2021 Det der er jo en pinolpære, men er det noe sånt du mener: https://marinelageret.dk/nauticled-lantern-paere-aqua-signal-oe13x42mm-10-30vdc-1-2-10w-113674.html?gclid=CjwKCAjwgZuDBhBTEiwAXNofRDzlPBWuATjLhwuRgptJ0Sm1Xr3m-Trp4aHZFSM7XzJyMbsRlmFnlBoChmQQAvD_BwE Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Jannmar Svart 2.April.2021 Del på Facebook Svart 2.April.2021 (redigert) Ask skrev 1 time siden: Pæra er lik pæra på dette biletet, men har groper i endane. Altså ikkje spiss som pæra på biletet. Tilsvarande har lanterna eit par butte spissar som skal passa i gropene. Einkvan som veit kva sokkeltypen heiter? Vet ikke hva pæra heter. Ta et tynt bor, samme diameter som de butte spissene på pæreholderen i lanterna. Bor ut spissene i pæreholderen. Da får du to hull i stedet for spisser i pæreholderen, og kan bruke pærer som er spiss i endene, lik den du viser på bildet. De er de mest vanlige og fåes kjøpt "over alt". Håper du skjønner hva jeg mener. Lykke til. Det er svært enkelt. Redigert 2.April.2021 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 2.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2021 Takk Seilfred og Jannmar Eg freista å bora hol slik Jannmar foreslår, men det var ikkje så lett oppe i masta. Med lanterna på ein arbeidsbenk hadde nok det gått greit å bora hol i staden. Takk for tips Seilfred. Eg må nok ha glødepæra, eller halogen. Eg har lest at led og farga glas er ein dårleg kombinasjon. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 3.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2021 Nok ein dag med motgang. Pga. at Yr hadde meldet mykje vind i 11-tida, byrja me jobbinga kl. 9, men gav fort opp pga. mykje vind, og kulde. For å klatra til mastetoppen brukar eg storseilfallet til å bli vinsja opp, og bomopphalet som sikring. Då plar eg flytta ein termokasse som me har i salonge opp på hyttetaket, og "parkera" bommen på termokassen. Eg tenkte ikkje på å sikra bommen då me avbraut jobben. Då me kom att hadde bommen ramla av kassen, og bøyd den eine bøylen til cockpitkalesjen/sprayhooden. Bøylen er meir bøyd enn det ser ut på biletet, men heldigvis utan nokon alvorleg knekk. Er det einkvan som har tips til korleis eg kan bøya tilbake bøylen? Helst utan å ta bøylen av båten. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 3.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2021 I sekstida hadde vinden løya, og me gjekk på med friskt mot. Eg klatra til topps i masta, og trakk ut ein gamal tv-kabel som ikkje er i bruk. Det hjalp ikkje. Det var likevel heilt umogeleg å trekka radarkabelen gjennom trekkerøyret. Eg var oppe i stillaset, og gutungen på snart 17 var på dekk for å trekka i trekkesnora. Han klarte å dra hardt i vhf-kabelen, slik at kabelen slitna inne i mastar. Enda meir motgang! Dette betyr ein tur til topps i masta for å demontera vhf-antenna, trekka ut kabelen, og fira ein ny trekketråd. Kjøpa ny kabel, og eventuelt antenna, opp i masta, og så montera skiten. Festlig! TIl sist bora eg eit hol i det andre trekkerøyret i masta, firte ned ei blylina, fiska lina ut av holet (i masta) nede ved dekket, og trakk kabelen gjennom dette trekkerøyret. Det gjekk nokonlunde greit. Då var det byrja å mørkna, men hensynet til psyken sa at antenna skulle på plass. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 3.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2021 (redigert) Innimellom motgangen monterte eg ny kartplottar i PolarCirkelen. Det er meldt mykje vind i morgon, så eg satsar på å koma meg opp i masta på morgonen. Eg angrar på at eg ikkje kjøpte trådlaus radarantenna!!!! Redigert 3.April.2021 av Ask (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 3.April.2021 Del på Facebook Svart 3.April.2021 Bøying av rør er ikke bare bare.. Hvertfall ikke prøv å bøye det tilbake, da får du et rør som er flatt på midten. Ang. Trekking av kabler: husk å smøre med glidemiddel a la zalo. Det gjør det endel lettere.. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Ask Svart 3.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2021 Hei. Kva er alternativet til å bøya røyret tilbake, bortsett frå å kjøpa nytt røyr? Ein røyrleggar har lagt etter seg ein boks med siliconspray som dei brukar for å setja saman røyr. Den funka fint. Eg brukte Maritim sin overprisa siliconspray til å spraya masteskinna. Ask Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 3.April.2021 Del på Facebook Svart 3.April.2021 Ask skrev 22 minutter siden: Hei. Kva er alternativet til å bøya røyret tilbake, bortsett frå å kjøpa nytt røyr? Bøye på riktig måte. Jeg er ikke ekspert på det, men vet at det lett går galt. Her må legges press på de riktige stedene etc hvis der skal bøyes tilbake til original form. ideelt hadde vært å trykke et underdimensjonert rør inn på innsiden og rette det ut på den måten, men det er neppe noe alternativ med den konstruksjonen. Det er sikkert folk med bedre kunnskap enn meg om dette her på BP Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
index Svart 4.April.2021 Del på Facebook Svart 4.April.2021 Finn deg et par solide treklosser, og borr hull med hullsag i samme diameter som røret. Bruk disse sammen med tvinger og evt en jekk på hyttetaket for å rette ut røret. Det burde gå greit om du er litt forsiktig. Jekkestropper over bommen kan også være nyttig. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ask Svart 4.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2021 (redigert) Hei. Takk for tips. Her er bilete av skada bøyle på sb, og uskadd bøyle på bb. Redigert 4.April.2021 av Ask (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 4.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2021 Jekk er ingen dum ide, men eg er redd for at festet i hyttetaket ryk. Eg trur eg freistar å laga til eit par klossar slik Index foreslår, skru klossane i kvar sin ende av ein høveleg lang 2*4, stroppa den fast, og bruka ei lastestropp mellom bøylen og 2*4-en. VHF-antenna er no nede. Dette er ei Glomex-antenna med fastmontert kabel. Det ser ut som om det er lang leveringstid på slike no..... Masteklatring på i regn på søndagsmorgon er for spesielt interesserte. Eg er ikkje ein av dei.... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 4.April.2021 Del på Facebook Svart 4.April.2021 Hadde du ikke spart deg for mye arbeid og ergrelser ved å plukke ned masta? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 4.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2021 I etterpåklokskap hadde det kanskje vore det beste, men eg måtte leigd kran, og hatt ein stad å oppbevart masta. I tillegg er ingen av kablane skøyta ved masterota. Eg kvidde meg rett og slett for å ta av masta. Jobben hadde gått greit hadde det ikkje vore for at det var vanskeleg å trekka kabelen. Uhellet med bommen var vanskeleg å forutsjå. At 17-åringingen dreg i ein kvit vhf-kabel i staden for ei oransj snor fortusåg eg ikkje. (Kor har dei tankane hen?) Stillaset har fungert godt, og eg har fått gjort diverse andre småting på masta i tillegg. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 8.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2021 Hei. Eg må trekka ny vhf-kabel. Kabelen som slitna gjekk direkte frå antenna, i mastetoppen, til vhf-en. Altså utan skøyt. Det blir lettare å trekka ny kabel i masta, og ha eit skøytestykke inne i båten, i nærleiken av masta. Eg ser det blir solgt skøtestykker, men er det vesentlege signaltap med ein slik skøyt? Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 8.April.2021 Del på Facebook Svart 8.April.2021 Ask skrev for 5 timer siden: Det blir lettare å trekka ny kabel i masta, og ha eit skøytestykke inne i båten, i nærleiken av masta. Eg ser det blir solgt skøtestykker, men er det vesentlege signaltap med ein slik skøyt? Så lenge skjøtestykket er riktig loddet og uten korrosjon bør ikke det ikke være signaltap. Du bør bruke RG8-kabel så langt det er mulig. RG8 er tykkere, langt mer robust og mindre signaltap enn RG58 som er mer vanlig. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 9.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2021 Takk TideRace. Det sa dei i butikken òg. Dei hadde berre 30 meter kabel, og ikkje skøytestykke. Då blir det ny kabel heilt frå antenna til VHF-en. Det blir jobbing på båten i helga. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 9.April.2021 Del på Facebook Svart 9.April.2021 TideRace skrev On 8.4.2021 at 14.12: Du bør bruke RG8-kabel så langt det er mulig. RG8 er tykkere, langt mer robust og mindre signaltap enn RG58 som er mer vanlig. Bare husk at RG8 krever større bøyeradius enn RG58. RG58 25mm RG8 6,25 mm Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 9.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2021 Hei Takk for tips. Kabel er alt kjøpt inn. Same type som har var frå før R 58. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 13.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2021 Hei Det har vore meir motgang sidan sist, og litt medgang. Påsken er over, men det er ikkje alle delprosjekta... Eg skriv meir etter arbeidstid. Eit delprosjekt er å få laus bolten på denne strekkfisken. Dagleg spraying i 10-12 dagar med 5-56, WD 40 eller X4 har vore nok. Eg får skrudd saman strekkfisken utan å løysa bolten. Eg må difor ikkje ha opp bolten, men likar tanken på å få den opp. Utan denne bolten, ingen segling. Eg har ikkje prøvd med varme. Spørsmålet er om eg risikerer å øydelegga gjengene om eg varmar opp bolten med ein propanbrennar? Risikerer eg å øydelegga gjengene om eg set strekkfisken i ei skrustikka, varmar den, og dreg til det eg klarar? Eller er det slik at enten så får eg den opp, eller så får eg den ikkje opp? Eg er klar over at om eg får skrudd opp litt så må eg ta litt fram og tilbake mange gangar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.