Jump to content

Skyvedør åpner seg under fart

Kayb

Recommended Posts

Har noen et tips på hvordan jeg kan få skyvedøren inn til cabin til å holde seg igjen i litt grov sjø?

Har nøkkellås på innsiden, så et alternativ er å låse døra. Ugunstig ang sikkerhet hvis man må ut i stresset situasjon.

Kan justere den slik at den blir treg slik at den holder bedre,men da blir det tregt hver gang den skal brukes.

Har vurdert kastekrok, men lurte på om det fantes noe som var mere estetisk pent?

Hadde nok hjulpet med bilder. Det finnes jo ulike typer beslag som holder skuffer og dører lukket, evt magneter slik det ofte var på skapdører før i verden?

Denne ser feks ganske kraftig ut: https://www.fruugo.no/trixes-borstet-metall-gulvet-montert-magnetiske-doorstop/p-36416309-74786834?language=no&ac=croud&gclid=Cj0KCQjw0oCDBhCPARIsAII3C_ETO5lIkKth08NqVuui2ZaXVMQFBGF5l7Sq1kQmi9OL2nvgIkQh7JkaAo4XEALw_wcB

Skyvedør i min båt smekkes i lås når den er lukket men har en liten ‘metallflabb’ som vippes over glidesporet med tåspissen når den skal holdes åpen. Enkelt og fønker greit.

Redigert av Fantino (see edit history)
Kayb skrev 22 minutter siden:

Har noen et tips på hvordan jeg kan få skyvedøren inn til cabin til å holde seg igjen i litt grov sjø?

Har nøkkellås på innsiden, så et alternativ er å låse døra. Ugunstig ang sikkerhet hvis man må ut i stresset situasjon.

Kan justere den slik at den blir treg slik at den holder bedre,men da blir det tregt hver gang den skal brukes.

Har vurdert kastekrok, men lurte på om det fantes noe som var mere estetisk pent?

Men alle slike skyvedører jeg har vært borti i båt, har sin egen låse mekanisme...kanskje fikse den..?

Den var ikke dum, skal måle om det er plass

Fantino skrev for 2 timer siden:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...