Jump to content

2002 Atlantic sluttet å lade.

Tom Reinhardtsen

Recommended Posts

Scand Atlantic 2002 med Volvo Penta. TAMD P-63-A. Ca.4000timer
Sluttet plutselig å lade på siste turen hjem i sommer. Jeg har tatt ut dynamoen og sjekket børster. Børstene ser fine ut. Dynamoen kan være gåen. Tenkte jeg skulle få noen til å sjekke/ måle den. Er det noe etter dynamoen jeg bør sjekke. 

Noen som har erfaring med hva jeg bør gjøre.

Redigert av Tom Reinhardtsen (see edit history)

2 feil jeg har vært borti sjøl: Sjekke at den får spenning på D+ når tenning slås på, og sjekke at den har jording.

Red: Når den allerede er tatt ut er er jo forslagene over litt tricky å gjennomføre.. Siden det er påsketid og elektrikerene sikkert er på gjemmekontor kan du teste den ved å kople den til et batteri, og gi spenning til D+ via en liten 12V lampe, evt direkte for noen sekunder og spinne den opp med en drill eller lignende. Det er vel det første de gjør om du tar den med på et elektroverksted (var i alle fall det de gjorde med min som manglet jording ?? før de sendte meg ned igjen i båten med et flir og ny kunnskap om at marine dynamoer ofte ikke har jording via gods).

Redigert av Fantino (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...