Tom Reinhardtsen Startet 28.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2021 (redigert) Scand Atlantic 2002 med Volvo Penta. TAMD P-63-A. Ca.4000timer Sluttet plutselig å lade på siste turen hjem i sommer. Jeg har tatt ut dynamoen og sjekket børster. Børstene ser fine ut. Dynamoen kan være gåen. Tenkte jeg skulle få noen til å sjekke/ måle den. Er det noe etter dynamoen jeg bør sjekke. Noen som har erfaring med hva jeg bør gjøre. Redigert 28.Mars.2021 av Tom Reinhardtsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2021 Det kan være skillereleer eller dioden som har tatt kvelden også. Den sitter mellom dynamo og batteriene Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 28.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2021 (redigert) 2 feil jeg har vært borti sjøl: Sjekke at den får spenning på D+ når tenning slås på, og sjekke at den har jording. Red: Når den allerede er tatt ut er er jo forslagene over litt tricky å gjennomføre.. Siden det er påsketid og elektrikerene sikkert er på gjemmekontor kan du teste den ved å kople den til et batteri, og gi spenning til D+ via en liten 12V lampe, evt direkte for noen sekunder og spinne den opp med en drill eller lignende. Det er vel det første de gjør om du tar den med på et elektroverksted (var i alle fall det de gjorde med min som manglet jording ?? før de sendte meg ned igjen i båten med et flir og ny kunnskap om at marine dynamoer ofte ikke har jording via gods). Redigert 28.Mars.2021 av Fantino (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.