Jump to content

Hentetråd, ikke så lange turen - men litt skummelt

Roger og Olina

Recommended Posts

Gratulerer med flott båt.

På norskekysten i fjor var  det  mange som sto på fordekk med trossa under foten og la til  og forlot kaia  på det viset.

Slutta neste å hjelpe da en kom inn på det viset etter at 4 tamper var i land gikk jeg og like etter på kom det 4 par ut av båten.  

her er et tips.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

LALUNA II skrev for 10 timer siden:

Må bare kommentere denne! Jeg bruker akkurat den samme teknikken når jeg holder kurs om bord hos meg.
Liker spesielt den der med å gå inn og ut av gir for minimal fart og god kontroll.:yesnod:

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Så er dagen kommet for å ta turen til Høvåg og hente båten. Men ting og tang blei litt kleint i går. Tidligere eier skulle fylle opp tankene med tigersaft i går. Så startet lensepumpa og det kom ut alt annet enn vann. Det var kommet hull i slangen til påfyllinga på den ene tanken. Ble gjort en innsats i går og skal visst gjøres noe i dag også. Men er redd for at hele båten stinker.

Så noen gode råd her mottas med takk for å få bort lukt...

Roger og Olina skrev 59 minutter siden:

Så er dagen kommet for å ta turen til Høvåg og hente båten. Men ting og tang blei litt kleint i går. Tidligere eier skulle fylle opp tankene med tigersaft i går. Så startet lensepumpa og det kom ut alt annet enn vann. Det var kommet hull i slangen til påfyllinga på den ene tanken. Ble gjort en innsats i går og skal visst gjøres noe i dag også. Men er redd for at hele båten stinker.

Så noen gode råd her mottas med takk for å få bort lukt...

Jeg har det du trenger for å få vekk lukta. 
Air Sponge på boks og på spray. 
Har fått noen hundre liter diesel på avveie selv!

www.solbrismaritime.no

Mvh

Solbris II

Ja, det er vel bare skikkelig nedvasking som hjelper mot diesel søl...

Det er noe dritt.. setter fort lukt..

Nå er vel både motorer og dieseltanker akterut i motorrommet på den båten...i allefall om design ligner på min...som er modellen mindre...

Mellom motorrom, som er under akterdekket, og salongen, er der helt lukket skillevegg...

Dermed er det å håpe at lukten ikke har kommet fremover inn i båten...

Solbris II skrev for 2 timer siden:

Jeg har det du trenger for å få vekk lukta. 
Air Sponge på boks og på spray. 
Har fått noen hundre liter diesel på avveie selv!

www.solbrismaritime.no

Høres ut som en god plan. Blir vel vask og bruk av Zalo akkurat i dag, så får jeg bestille noen bokser av dette :-)

Roger og Olina skrev Just now:

Jeg var ikke der, men det var visst en sprekk i slangen like under påfyllingen som går til tanken

Da bør du nok få sjekket begge påfyllingene.. regner med du også har to dieseltanker...

Er du ombord nå..?

Kjapp nødløsning,  er vaniljesukker.  Brukt med hell flere ganger.  Lukter deilig nybakt i båten. Men vask så mye du kan først. Så legger du et godt kaneldryss i de verste områdene. Du vil bli overrasket ?

Endelig ble det Bobåt

Roger og Olina skrev 44 minutter siden:

Høres ut som en god plan. Blir vel vask og bruk av Zalo akkurat i dag, så får jeg bestille noen bokser av dette :-)

Bare ta kontakt så skal vi få ordnet det du trenger!

Mvh

Solbris II

Bjørn Løvjomås skrev for 1 time siden:

Kjapp nødløsning,  er vaniljesukker.  Brukt med hell flere ganger.  Lukter deilig nybakt i båten. Men vask så mye du kan først. Så legger du et godt kaneldryss i de verste områdene. Du vil bli overrasket ?

Takker for godt råd :smiley:

Har vært en lang dag. Heldigvis så hadde tidligere eier og sønn vasket og holdt på her for å få bort diesellukten. Så vi kjente faktisk ingenting. Startet så med å bytte startbatteri. En god klump på 220amp og veide deretter. Svigersønn gjorde det meste av jobben her. Så var det å montere ny VHF og typisk så passet ikke antennekontakten på den nye. Vel, mer som skulle monteres, så fikk på plass kartplotteren også. Nå sitter vi er sammen med 3 trikkeskinner og er ganske slitne begge to. Så blir tidlig i senga i dag.

I morgen blir det en tur med tidligere eier for så å ta over skuta :yesnod:

Skal få tatt litt bilder under turen og få lagt opp...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...