Jump to content

Hentetråd, ikke så lange turen - men litt skummelt

Roger og Olina

Recommended Posts

Vi investerte i et intercomsett for noen år siden Sena SPH 10, et var en god investering! Greit å gi og ta beskjeder, diskutere mulige tillegginsmuligheyer mm. Med lav stemme.

https://www.xlmoto.no/mc-tilbehor/gps--intercom_c152/intercom_c165/intercom-sena-sph10_pid-PIA-127307?gclid=CjwKCAjwu5CDBhB9EiwA0w6sLX5cXJ8yyQQCjjBCG1mmhxHZODbCalzXChamjtFEImivRuMWhwQtuxoCaMMQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Gratulerer med ny båt!

Redigert av Kaskazi (see edit history)
3 hours ago, Solbris II said:

Ikke slå på VHF før antenna er på plass. Ellers risikerer du å brenne mottagerdelen.....

...eller i hvert fall utgangstrinnet hvis du skulle komme borti sendeknappen. 

Uansett: gleder meg til å se bilder. 

Any ship can be a minesweeper. Once.

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Må innrømme at jeg ikke har sovet så godt i natt. Tenkt på alt fra koblinger på ei til den septik lukta som jeg kjente i natt :sad: Det må jeg finne ut av.

Nei, brukte ikke VHF en i går, men var ikke klar over at en kunne brenne opp noe om antennen ikke var koblet til. Hva er det en ikke lærer :wink:

Flirte litt når jeg leste det jeg skrev før vi datt i seng. Bruker nettbrett med stavekontroll og noen ganger så oppdager jeg ikke at brettet er ikke enig med meg i hvilket ord jeg vil bruke. Så legger ved bilde tatt for 3 min siden av fillebikkjene. Det bryterpanelet på barbord side, kommer jeg mest sannsynlig til å fjerne, da dette er koblet opp mot 110v. Så ser for meg en del annet som jeg kan ha der. Men får se... Tenker jeg skal røske konemor ut av køya og be henne om å sette i gang med frokosten her... Jepp, særlig :crazy:

received_218191600051504.jpeg

received_740394800012006.jpeg

torkelmj skrev for 7 timer siden:

...eller i hvert fall utgangstrinnet hvis du skulle komme borti sendeknappen. 

Uansett: gleder meg til å se bilder. 

Hekt riktig!???

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

God morgen!

Og lykke til med den første dagen i nytt båthjem!???

Når det gjelder septiklukt er det første jeg ville sjekket luftinga. Er den tett blir det veldig fort lukt. Er slangene gamle vil jo det være et tema også. 

Mvh

Solbris II

Takker for hyggelige tilbakemeldinger. Nå ligger vi i @Knude s havn. Litt nervepirrende var det å legge til. Men med hjelp av trøstere og en far på land pluss konemor, så kom vi oss inntil brygga...  Måtte jo ta ett bilde av båten til Knude ?

20210401_142610.jpg

Roger og Olina skrev 54 minutter siden:

Takker for hyggelige tilbakemeldinger. Nå ligger vi i @Knude s havn. Litt nervepirrende var det å legge til. Men med hjelp av trøstere og en far på land pluss konemor, så kom vi oss inntil brygga...  Måtte jo ta ett bilde av båten til Knude ?

20210401_142610.jpg

Du får hilse @Knude og Marianne!???

Mvh

Solbris II

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...