Jump to content

Suzuki DF 15 firetakt 2010 motorolje lekkasje.

Jonasran72

Recommended Posts

Kjøpte meg en Suzuki 15 hk som var i behov av overhaling. Alt av pakninger oljetetninger, stempler ,kam og ventiler er plukket fra hverandre og rengjort og sett over. Alt virket tilsynelatende ok.

Idag startet jeg motoren før første gang etter overhaling uten problem, MEN etter få sekunder begynner det å lage lyd fra alarmer og ser da at det pøser ut med motor olje fra rett over kavitasjonsplaten og fra kjøleslangen tilsammen med vann.Stoppet selvfølgelig motoren med en gang litt varm i hodet. 

Er det noen som har vart borti noe liknende her inne?? Snakket med en Suzuki forhandler og han var minst sagt konfundert. Men han mente noe om tæring ett eller annet sted. 

Meget takksam om noen kan hjelpe litt her, dette var ikke noe kjekt. Men må jo fikses. Legger ved noen bilder. 

Kan jo nevne at jeg ikke har noen historikk på motoren uten startet den for første gang idag. 

Pakninger og alt som skal til i hht olje pannen mener jeg at jeg har byttet.

Men virker som jeg kanskje gjort en tabbe her. 

Mvh  Jonas 😃

62DC41B3-5430-41FE-B3C2-AA141F1AF707.png

3B96D66A-580A-4399-B27F-537B38324601.png

421B711B-88AB-4B01-A844-727461A33976.jpeg

5A76BB58-0424-4F48-B75E-7F164E95632C.jpeg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...