Jump to content

Yamaha 40Hk 2T, 80-tallet, hvilket bensinfilter må jeg ha(bilde)?

Båtogbil

Recommended Posts

Mort1 skrev 10 minutter siden:

Her er link til bilde av et slikt bensinfilter

https://www.boats.net/catalog/yamaha/outboard-by-year/1987/40elh/fuel-system

Dette er til en 3-sylindret 40hk 2t fra 1987.

Du skriver ikke hvilken motor du har, den fantes som både 2 og 3 sylindret på 80-tallet...

Takk skal du ha, hjelper å ha et delenummer å forholde seg til når man skal lete.

Er 3-sylindret jeg har :)

tidtakeren skrev 21 minutter siden:

Det er ikke sikkert det er nødvendig å kjøpe nytt. Selve filteret kan tas ut og renses.

Avbildet er filter tilhørende en Yamaha fra midten av 90-tallet:

Filter.jpg.698aa13a389535ddd21247d3f109fc3a.jpg

Aha. Ble bestilt et nytt nå da jeg likevel skulle bestille nye tennplugger, men takk for bildet. 

Motor dør etter en stund på tomgang, så må få seg en liten service for å se om det blir bedre da. 

bellen skrev 8 minutter siden:

Om den dør på tomgang, så er det mest sannsynlig ikke filteret. Da får den mest sannsynlig for mye bensin og trenger justering. 

Det er kanskje en mer sannsynlig årsak. Men skal slikt noe komme plutselig? Den fungerte fint da båten ble satt på land i høst. 

Mort1 skrev for 7 timer siden:

Hvis motoren stopper med et "nys" kan det også være at forgasserne trenger en rens, gjere i ultralydbad...

Mulig. Det er et par små host/nys før den stopper. Vet der om noen måte jeg kan finne ut hvilken forgasser som forårsaker problemene, om det er en av dem? Uten å skjære sylinderen selvsagt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...