Jump to content

Hekktruster - montering og forsegling

Okvi

Recommended Posts

Skal montere en sleipner SE100 i påsken og vil gjerne ha innspill på hvordan andre monterer og tetter rundt hekktrustersatsen. Jeg antar jeg må slipe meg inn til glassfiberen på akterspeilet for å få skikkelig feste, og her bør det vel påføres noe primer eller lignende etter montering av satsen for å sikre mot vanninntrenging? Jeg tenker at man også burde forseglet endeveden på utsagingshullet «i tilfelle»? Hva bruker man til forsegling her? Etter anbefaling fra andre som har gjort tilsvarende jobber tenker jeg å bruke tec7 til liming/tetting rundt satsen og akterspeilet - kan dette brukes på kantene i utsagingshullet også?

Okvi skrev for 2 timer siden:

Jeg antar jeg må slipe meg inn til glassfiberen på akterspeilet for å få skikkelig feste,

Nei, men inn til ren gelcoat. Mot gelcoaten bruker du fugemasse, ingen primer. 

Okvi skrev for 2 timer siden:

- kan dette brukes på kantene i utsagingshullet også?

Det kommer an på hva slags båt du har. Det har du ikke sagt noe om, og du har heller ikke lagt inn noe info i profilen din. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...