Okvi Startet 31.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 31.Mars.2021 Skal montere en sleipner SE100 i påsken og vil gjerne ha innspill på hvordan andre monterer og tetter rundt hekktrustersatsen. Jeg antar jeg må slipe meg inn til glassfiberen på akterspeilet for å få skikkelig feste, og her bør det vel påføres noe primer eller lignende etter montering av satsen for å sikre mot vanninntrenging? Jeg tenker at man også burde forseglet endeveden på utsagingshullet «i tilfelle»? Hva bruker man til forsegling her? Etter anbefaling fra andre som har gjort tilsvarende jobber tenker jeg å bruke tec7 til liming/tetting rundt satsen og akterspeilet - kan dette brukes på kantene i utsagingshullet også? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 31.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2021 Okvi skrev for 2 timer siden: Jeg antar jeg må slipe meg inn til glassfiberen på akterspeilet for å få skikkelig feste, Nei, men inn til ren gelcoat. Mot gelcoaten bruker du fugemasse, ingen primer. Okvi skrev for 2 timer siden: - kan dette brukes på kantene i utsagingshullet også? Det kommer an på hva slags båt du har. Det har du ikke sagt noe om, og du har heller ikke lagt inn noe info i profilen din. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Okvi Svart 31.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2021 Båten er en Fairline phantom 40. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 31.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2021 Ok, det betyr vel at du ikke har innstøpt treverk/kryssfiner i akterspeilet? I så tilfelle er ikke den forseglingen så farlig. Hvis du vil være sikker så kan du jo male over med topcoat. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Okvi Svart 31.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2021 Ja, tror ikke det skal være noe kryssfiner der. Takk for tips. Og Tec7 funker vel fint som fugemasse rundt trustersatsen antar jeg? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 31.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2021 Ja, den fungerer fint. De aller fleste fugemasser på markedet er nå basert på MS-polymer teknologi. Den største forskjellen er da hvor hard den blir etter herding. Jeg bruker stort sett Bostik, det har bla. med utvalg av ulike kvaliteter samt tilgjengelighet å gjøre. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Okvi Svart 31.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2021 Takk for gode råd og innspill Komodo. Veldig nyttig! Sitér dette innlegget Link to post
Miller Time Svart 2.April.2021 Link til dette innlegget Svart 2.April.2021 Enig med Komodo og jeg også bruker Bostik fordi den er mer føyelig og tørker/krymper ikke sånn som Tek7 og Sika! Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.