Big Horn Svart 1.April.2021 Link til dette innlegget Svart 1.April.2021 Membran og dertil nødvendig ventil er vel og bra så lenge ventilen holder tett, og der har jeg dårlig erfaring.... Ren luftlomme er sikrere da du uansett må tappe hver høst. Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 9.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2021 Roger jo skrev On 1.4.2021 at 15.26: Grovt sett er det to typer trykkakkumulatorer med og uten "bakong de har ferdig innstilt trykk" De uten må dreneres tomme for vann når en merker at pumpa starter med en gang en begynner å tappe, jeg drener trykkakkumulatoren fyller på trykkluft til 2 bar og setter vannpumpa i drift. Holde hele sesongen og kan tappe 2 glass med vann før pumpa starter, prøvde med luft i tanken nå, kan tappe en god halv liter uten att pumpa starter, også bedre trykk på vannet. takk for tips Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Roger jo Svart 10.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2021 Furu skrev for 16 timer siden: prøvde med luft i tanken nå, kan tappe en god halv liter uten att pumpa starter Så bra Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 10.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2021 (redigert) Poseidon skrev On 1.4.2021 at 21.06: Jeg fylte flasken ca halv med vann og monterte den som sagt med bunnen opp. Fungerer enda bedre uten å fyll på litt vann først. billigere trykktank får en ikke Redigert 10.Mai.2021 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Poseidon Svart 11.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2021 Roger jo skrev On 10.5.2021 at 9.54: Fungerer enda bedre uten å fyll på litt vann først. billigere trykktank får en ikke Ja, når du nevner det så forsøkte jeg å huske tilbake. Det var vel akkurat det som ble gjort den gangen: jeg koblet til en tom flaske med bunnen i været og den fylte seg automatisk til ca halv med vann når trykket var riktig. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Erik Svart 12.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2021 Jeg ettermonterte trykktank ombord, og angrer ikke, bla mye mer behagelig å dusje nå. Disse er billige og enkle å montere., så ser ingen grunn til å ikke ha det. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.