Sportswagoneer Startet 31.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 31.Mars.2021 Har seilt med både Boating app’en og aktivt kartabbonement på en B&G Zeus2 plotter et par år nå - og bruker synkroniseringen hele tiden til å overføre planlagte ruter til plotter. Ser da at app’en også stadig laster ned nye kart og sier at den overfører disse til plotteren ved synkronisering. Nå skal begge fornyes i april - men hva skjer hvis jeg bare fornyer Boating app’en og ikke plotter-kartet? Slutter app’en å overføre oppdateringer og ruter til plotteren? Jeg kan ta en full nedlasting på kortet før abonnementet går ut - så alternativet er evt. å bare oppdatere plotterkartene hvert annet år. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 31.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2021 Jeg mener du må ha begge aktive. Sitér dette innlegget Link to post
Sportswagoneer Svart 9.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2021 Da er skuta på vannet og jeg har testet.... Det ser ut til at en aktiv "Boating app" vil overføre både ruter og waypoints til og fra plotteren. Link app'en for fjernstyring av plotteren over WiFi fungerer også. Det er altså bare de løpende kart-oppdateringene til selve plotteren som ikke går igjennom. Boating app'en har jo hele tiden oppdaterte kart - og det er den jeg bruker til å planlegge rutene. Så jeg tror faktisk jeg skal hoppe over et år med plotter-kartet. Oppdaterte det i April like før abonnementet gikk ut - og venter til april/mai neste år med å aktivere igjen. Da kan jeg oppdatere det samme tid året etter, hopper over en ssesong osv. ...hvis ikke det blir for mange "masete feilmeldinger." Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.