Dansker i Norge Startet 1.April.2021 Link til dette innlegget Startet 1.April.2021 Hej Jeg pendler normalt mellem Danmark og Norge, da jeg har Norske Tømrefirma. Nu trænger jeg en Norsk folkeregister adresse og da jeg har hus i Danmark, vil det være nærliggende at bo på en båd i nærheden af oslo. Jeg har forsøgt at Google mig frem til en havn hvor man må have adresse, men uden held. Det skal være omkring Oslo +- 30 km. Nogen der kan hjælpe ? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 1.April.2021 Link til dette innlegget Svart 1.April.2021 Det er ikke mange havner hvor du kan ha bostedsadresse i båten. Selv bor jeg i båten min i Fredrikstad men der er det ingen ledige plasser med folkeregistrert adresse. Du kan derimot prøve Aker Brygge, Kongen marina eller en marina som ligger på Vækerø (som jeg ikke husker navnet på). Lykke til! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Dansker i Norge Svart 1.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2021 Hei Solbris Ja kan da godt se det kræver held, men tak for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 1.April.2021 Link til dette innlegget Svart 1.April.2021 Det er vel også båtboermiljø på Oksenøya Marina og Fornebu Marina Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 1.April.2021 Link til dette innlegget Svart 1.April.2021 nordan family 27 skrev 13 minutter siden: Det er vel også båtboermiljø på Oksenøya Marina og Fornebu Marina Ja, godt mulig. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Code0 Svart 1.April.2021 Link til dette innlegget Svart 1.April.2021 Dansker i Norge skrev for 5 timer siden: Nu trænger jeg en Norsk folkeregister adresse Det ser ut til at det er skatteetaten som administrerer Folkeregisteret. Spør dem (chat, telefon ellerepost) om hvordan de løser det med adresse for de som bor i båt. De har nok vært borti dette før. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 1.April.2021 Link til dette innlegget Svart 1.April.2021 Code0 skrev 18 minutter siden: Det ser ut til at det er skatteetaten som administrerer Folkeregisteret. Spør dem (chat, telefon ellerepost) om hvordan de løser det med adresse for de som bor i båt. De har nok vært borti dette før. Der er det nok svært varierende kunnskap dessverre. Det som kreves er at kaia er regulert til boligformål. Det er visse kriterier som må oppfylles for at det er på plass. Det er blant annet krav til sanitære forhold. Har vært i gjennom hele smørja i Fredrikstad. Når alt kommer til alt er det opp til kommunen om de ønsker å tillate dette. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Code0 Svart 1.April.2021 Link til dette innlegget Svart 1.April.2021 Solbris II skrev for 5 timer siden: marina som ligger på Vækerø (som jeg ikke husker navnet på). LaSa tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 1.April.2021 Link til dette innlegget Svart 1.April.2021 Code0 skrev 26 minutter siden: LaSa tenker jeg. Det stemmer nok! De har fått opprettet eget borettslag. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.