Jump to content

Autohelm st6000 "no link" alarm


Sørine

Recommended Posts

Hej

 

Har netop fået båten på søen igen til stor glæde efter vinter pausen men da jeg startede autopiloten op fik jeg en no link alarm se om ikke vil gå væk... I følge manualen skyldes det manglende kommunikation imellem autopiloten og kurs computeren. Der sidder flere instrumenter på samme sea talk netværk og de virker fint så jeg kan ikke rigtig se sammenhængen. Jeg har prøvet at tjekke stik og forbindelser samt koble autopiloten direkte til kurs computeren men uden held... er der nogle gode ideer derude ?

Link to post
Share on other sites

Tak for info. Har fundet fejlen og alt er tilbake til normal. Det viste sig at være en gammel gps antenne der tidligere har været anvendt i systemet som gav problemer. Jeg anvender nu gps data fra min garmin plotter via nmea. Den gamle antenne havde jeg bare ladet sidde indtil jeg på et tidspunkt ville få tid til at få den fjernet så den var stadigvæk forbundet til systemet. Da jeg fjernede ledningerne fra antennen der var forbundet til kurs computeren forsvandt alarmen 😁

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...