Sørine Startet 2.April.2021 Del på Facebook Startet 2.April.2021 Hej Har netop fået båten på søen igen til stor glæde efter vinter pausen men da jeg startede autopiloten op fik jeg en no link alarm se om ikke vil gå væk... I følge manualen skyldes det manglende kommunikation imellem autopiloten og kurs computeren. Der sidder flere instrumenter på samme sea talk netværk og de virker fint så jeg kan ikke rigtig se sammenhængen. Jeg har prøvet at tjekke stik og forbindelser samt koble autopiloten direkte til kurs computeren men uden held... er der nogle gode ideer derude ? Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 2.April.2021 Del på Facebook Svart 2.April.2021 Står noen ideer her fra Raymarine forum https://baatplassen.no/i/topic/23612-problem-med-autohelm-st6000/ Sitér dette innlegget Link to post
Sørine Svart 3.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2021 Tak for info. Har fundet fejlen og alt er tilbake til normal. Det viste sig at være en gammel gps antenne der tidligere har været anvendt i systemet som gav problemer. Jeg anvender nu gps data fra min garmin plotter via nmea. Den gamle antenne havde jeg bare ladet sidde indtil jeg på et tidspunkt ville få tid til at få den fjernet så den var stadigvæk forbundet til systemet. Da jeg fjernede ledningerne fra antennen der var forbundet til kurs computeren forsvandt alarmen 😁 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.