seilfred Startet 3.April.2021 Del på Facebook Startet 3.April.2021 (redigert) Hei!, Dynamoen min lader ikke optimalt. Det står ikke noe sted på den hva den heter, men i manualen (dette er 40 år gamle greier) oppgis det at det er en Bosch med ladeeffekt på 700 w. jeg måler rett på dynamo med motor igang og får umiddelbart en spenning på ca 13,3 v. Etter litt tid synker den ned til 12,6 omtrent og hopper resten av målingen litt opp og ned på den måten. Dette gjelder også høyere turtall men da øker spenningen litt. Hoppene opp og ned vedvarer. Er det bare ut med den gamle og inn med nytt? Eller er det mer jeg skal prøve her? Redigert 3.April.2021 av seilfred (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Ingar Svart 3.April.2021 Del på Facebook Svart 3.April.2021 13.3V er for lite, bør være ca 14.4v ved 20 grader. Forutsetter at batteriet er tilnærmet oppladet og ubelastet. Du kan forsøke å bytte regulatoren, da får du samtidig nye børster. At spenningen veksler er normalt, men ikke så mye. Når du spør etter testing så kan du måle om spenningen er tilnærmet lik på B+ og D+. Det skal den være om likeretteren er ok. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.