Jump to content

Mercury 40 hk EFI 2013 dør ut når pumpet bensin tar slutt

Pelvis

Recommended Posts

Har en 40 hk Mercury 2013 EFI som har gått som en drøm. Nå fusker den imidlertid... Kjørte fint på full fart,  hvorpå den plutselig stoppet. Etter å ha pumpet på belgen startet den momentant men stoppet igjen etter noen minutter. Dette gjentok seg helt til jeg fikk båten hjem ( mye pumping!). Har nå byttet tank, tankslange mot motor, bensinfilter og fylt helt ny bensin. Men, problemet er ikke løst.... Noen som har vært borti dette problemet og har noen tips?

Hei. Takk for tipset! Ja, jeg kjøpte med en slik pumpe men tenkte at jeg prøver det enkle først. Ok, da prøver jeg å bytte den imorgen. Slik jeg har forstått det er dette en mekanisk pumpe. Er det sånn at det også sitter en elektrisk pumpe inni motoren ett sted (som potensielt også kan skape trøbbel)? Sorry for dumme spørsmål, men det er langt til nærmeste verksted her så jeg får gjøre ett anstendig forsøk selv 😀

Pelvis skrev On 3.4.2021 at 23.30:

Hei. Takk for tipset! Ja, jeg kjøpte med en slik pumpe men tenkte at jeg prøver det enkle først. Ok, da prøver jeg å bytte den imorgen. Slik jeg har forstått det er dette en mekanisk pumpe. Er det sånn at det også sitter en elektrisk pumpe inni motoren ett sted (som potensielt også kan skape trøbbel)? Sorry for dumme spørsmål, men det er langt til nærmeste verksted her så jeg får gjøre ett anstendig forsøk selv 😀

Oppdatert. Etter bensinpumpebytte går den som en klokke! Tusen takk Mort1/ Steelcontax for riktig råd. For amatører som meg går det fint å bytte pumpe selv, men kronglete plassering av bolter medførte innkjøp av flere runder med 10mm nøkkel varianter...

Redigert av Pelvis (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...