SVARAA Startet 4.April.2021 Link til dette innlegget Startet 4.April.2021 Noen som har kjennskap til / erfaring med hvilken propell størrelse som har vert brukt på en ENES 25, med Sole Diesel mini 62. (62 hk) Har nylig kjøpt en sånn båt med slik motor. Max turtall skal vere 3000 rpm. på full fart. Her går den til 3300 rpm. Noe som tyder på feil propell størrelsen. Håper noen vet hvilken propell som kan passe best her. På forhånd takk. Hilsen Svein Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 5.April.2021 Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 Hei! Anbefaler deg å ta kontakt med noen som selger propeller, jeg kan regne ut for deg, men stiller ingen garanti for at det blir 100% rett. Trenger å vite vekt og utveksling på giret ditt. Vet du forresten hvilken propell som står på? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 5.April.2021 Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 300 rpm over er ingen katastrofe... Ca 10 % over/ under er innafor.. Du trenger jo ikke gå på fullt på en slik båt regnet jeg med... Om du vil ha turtallet ned, kan du levere inn den propellen du nå har, å få den " kuppet " da blir den tyngre... Sitér dette innlegget Link to post
SVARAA Svart 5.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 Kweelhouse skrev for 6 timer siden: Hei! Anbefaler deg å ta kontakt med noen som selger propeller, jeg kan regne ut for deg, men stiller ingen garanti for at det blir 100% rett. Trenger å vite vekt og utveksling på giret ditt. Vet du forresten hvilken propell som står på? Hei Kweelhouse. Takk for ditt svar. Håpet var å komme i kontakt med noen som hadde eller har samme båt-type og motor. Og dermed viste hva som passet best. Nei jeg vet ikke enda hvilken propell som sitter på båten. Kan ta kontakt med forhandler til uka. Mvh Svein. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.