Sandebukta Startet 4.April.2021 Del på Facebook Startet 4.April.2021 Jeg har en fettsmurt pakkboks med talgpakning. Aksel er 35 mm og glanden på pakkboksen er 43 mm, altså 8 mm klaring. De gamle lissene måler jeg til 3,5 mm. Men de kan være slitt ned fra 4 muligens. Er det riktig med 4 mm eller skal det være en millimeteren undermål (3,5). Litt overrasket over hvor små pakninger det var / liten klaring. Sleipner sine pakkbokser har jo 6 mm til sammenligning. Og er det noen som vet om en forhandler som selger 4 mm pakning til private? Gjerne teflon/grafitt eller bare vanlig talg. Sitér dette innlegget Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46 Link to post
Roger jo Svart 5.April.2021 Del på Facebook Svart 5.April.2021 Sandebukta skrev for 10 timer siden: Jeg har en fettsmurt pakkboks med talgpakning. Og er det noen som vet om en forhandler som selger 4 mm pakning til private? Gjerne teflon/grafitt eller bare vanlig talg. Personlig foretrekker jeg PTFE (teflon) bokspakning fremfor talg, Grafitt ikke anbefalt mot sjøvann kan skade akselen. Det er bare å Google de fleste maskin/båtutstyr har https://www.boatparts.no/catalogsearch/result/?q=PTFE+(teflon)+bokspakning Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.