Jump to content

Er dette ekte treverk? Eller en film?

Corvin17

Recommended Posts

Kom over dette bildet her av en herwa 15, med noen flotte detaljer på dekk i form av noe som ligner på teak, men er ikke helt sikker på om det er ekte eller om det er en slags film, kun for syns skyld, for min herwa 15 har ikke det. Noen som vet? Og evt hvor dette er mulig å få kjøpt? Legger ved et bilde av min også, så dere ser forskjellen

1946CF58-E060-448F-B35C-363CCF66AFDA.jpeg

F355E93D-0A4E-4C7B-9071-DCCF91E72E42.jpeg

Mulig jeg er overdrevet opphengt i detaljer, men på bildene over ville jeg ha endret på to ting hvis det var min båt det skulle legges dekk på. 
1. legg et «Dollbord» langs ytterkanten av dekket   , at dekkstavene går helt ut er ikke pent i mine øyne. 
2. Lag midtfisken konisk, slik at den er smalere foran. Trenger ikke være så mye. Når midtfisken og dekksbordene er helt rette, blir det et synsbedrag hvor det ser ut som de skrever utover når du ser framover dekket. 
The devil is in the details...?

index skrev 1 time siden:

Det er nok ekte treverk. Men Isiteek fungerer også.

Greier du se det utifra det bildet..?

Finns mange produsenter av kunstig teakdekk ...

Fikk selv lagt isiteek på badeplattformen i høst...

En tømrer jeg kjenner, kom forbi, å trodde det var ekte...??

Som Honduras skriver, så er måten stavene legges på viktig for utseende...uavhengig om det er ekte eller ikke...???

Ida Marie III skrev 1 time siden:

Greier du se det utifra det bildet..?

Finns mange produsenter av kunstig teakdekk ...

Fikk selv lagt isiteek på badeplattformen i høst...

En tømrer jeg kjenner, kom forbi, å trodde det var ekte...??

Som Honduras skriver, så er måten stavene legges på viktig for utseende...uavhengig om det er ekte eller ikke...???

Hvordan har din erfaring med isiteek vært siden du fikk det montert?

flogen skrev for 3 timer siden:

Hvordan har din erfaring med isiteek vært siden du fikk det montert?

Jeg fikk det på i september...båten på land i oktober...jeg kommer opp nå om et par uker forhåpentligvis...så personlig lite erfaring med det så langt...?

Men flere jeg kjenner har hatt dette i flere år...er vel også det mest vanlige på nye båter nå... så det er godt utprøvd...

index skrev for 3 timer siden:

Neida, så godt syn har jeg ikke. Men da denne båten var ny på seksti/syttitallet så var vel ikke syntetisk teak påtenkt engang. Derfor. 

Tviler sterkt på at det der er originalt fra 60 tallet....?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...