Corvin17 Startet 5.April.2021 Link til dette innlegget Startet 5.April.2021 Kom over dette bildet her av en herwa 15, med noen flotte detaljer på dekk i form av noe som ligner på teak, men er ikke helt sikker på om det er ekte eller om det er en slags film, kun for syns skyld, for min herwa 15 har ikke det. Noen som vet? Og evt hvor dette er mulig å få kjøpt? Legger ved et bilde av min også, så dere ser forskjellen Sitér dette innlegget Link to post
flogen Svart 5.April.2021 Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 Ekte eller ei så ville jeg prøvd isiteek eller lignende. PVC teak som man kutter med stanley-kniv og limer sammen. Ser overraskende bra ut. Skal bruke det samme selv i min Polar 22. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.April.2021 Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 Det er nok ekte treverk. Men Isiteek fungerer også. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Corvin17 Svart 5.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 flogen skrev for 2 timer siden: Ekte eller ei så ville jeg prøvd isiteek eller lignende. PVC teak som man kutter med stanley-kniv og limer sammen. Ser overraskende bra ut. Skal bruke det samme selv i min Polar 22. Det så jo veldig strøkent ut! Vet du hvordan det holder seg etter noen år med salt og sol? Sitér dette innlegget Link to post
flogen Svart 5.April.2021 Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 (redigert) Det er vel det som er fordelen, det verken falmer eller blir skadet av sol og saltvann. Vaskes med høytrykkspyler. Sies det hvert fall. Skal få montert isiteek på dekket ila de neste to ukene så skal poste noen bilder av hvordan det blir Redigert 5.April.2021 av flogen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 5.April.2021 Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 Mulig jeg er overdrevet opphengt i detaljer, men på bildene over ville jeg ha endret på to ting hvis det var min båt det skulle legges dekk på. 1. legg et «Dollbord» langs ytterkanten av dekket , at dekkstavene går helt ut er ikke pent i mine øyne. 2. Lag midtfisken konisk, slik at den er smalere foran. Trenger ikke være så mye. Når midtfisken og dekksbordene er helt rette, blir det et synsbedrag hvor det ser ut som de skrever utover når du ser framover dekket. The devil is in the details...? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Ida Marie III Svart 5.April.2021 Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 index skrev 1 time siden: Det er nok ekte treverk. Men Isiteek fungerer også. Greier du se det utifra det bildet..? Finns mange produsenter av kunstig teakdekk ... Fikk selv lagt isiteek på badeplattformen i høst... En tømrer jeg kjenner, kom forbi, å trodde det var ekte...?? Som Honduras skriver, så er måten stavene legges på viktig for utseende...uavhengig om det er ekte eller ikke...??? Sitér dette innlegget Link to post
flogen Svart 5.April.2021 Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 Ida Marie III skrev 1 time siden: Greier du se det utifra det bildet..? Finns mange produsenter av kunstig teakdekk ... Fikk selv lagt isiteek på badeplattformen i høst... En tømrer jeg kjenner, kom forbi, å trodde det var ekte...?? Som Honduras skriver, så er måten stavene legges på viktig for utseende...uavhengig om det er ekte eller ikke...??? Hvordan har din erfaring med isiteek vært siden du fikk det montert? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.April.2021 Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 Ida Marie III skrev 1 time siden: Greier du se det utifra det bildet? Neida, så godt syn har jeg ikke. Men da denne båten var ny på seksti/syttitallet så var vel ikke syntetisk teak påtenkt engang. Derfor. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Corvin17 Svart 5.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 Isiteek er hvertfall helt nytt for meg og må si det ser forbausende bra ut! Hvertfall på bilder Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 5.April.2021 Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 flogen skrev for 3 timer siden: Hvordan har din erfaring med isiteek vært siden du fikk det montert? Jeg fikk det på i september...båten på land i oktober...jeg kommer opp nå om et par uker forhåpentligvis...så personlig lite erfaring med det så langt...? Men flere jeg kjenner har hatt dette i flere år...er vel også det mest vanlige på nye båter nå... så det er godt utprøvd... index skrev for 3 timer siden: Neida, så godt syn har jeg ikke. Men da denne båten var ny på seksti/syttitallet så var vel ikke syntetisk teak påtenkt engang. Derfor. Tviler sterkt på at det der er originalt fra 60 tallet....? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.April.2021 Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 Ida Marie III skrev 6 minutter siden: Tviler sterkt på at det der er originalt fra 60 tallet....? Mulig. Men det at det er laget så stor fordypning i fordekket kan tyde på at teak var tilgjengelig som ekstrautstyr. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Corvin17 Svart 6.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2021 Har sett etter litt googling at det fins noen rimeligere versjoner der ute, som blant annet ikke kommer i strimmel/rull, men i bredde på 50-100cm. Noen som kjenner til noen av disse? Sitér dette innlegget Link to post
Corvin17 Svart 7.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2021 Ser faktisk at Biltema selger dette, noen erfaringer? https://www.biltema.no/batutstyr/teak-detaljer/teakplanker/eva-teak-2000043727 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.