Jump to content

Siste nytt for koblinger til 2 batteribanker, solcelleanlegg å overvåkning av båten til mobilen ?


Jed

Recommended Posts

Oppgraderer batteribankene i Nidelv`en å bruker blybatterier.

- Har 50hk Yanmar (4JH2-E) m/Hitachi 50A dynamo ( tror jeg, har ikke funnet info på dynamoen ).

Jeg ha satt inn 115 Ah som startbatteri på egen av/på bryter, og 3 x 140 Ah som forbruksbatterier på egen av/på bryter.

Kan jeg bruke dynamoen min, og hvilke batteriskiller eller rele` eller annet er anbefalt, og hvordan kobler jeg dette?

Vurderer også et solcelleanlegg vist jeg merker det trenges. Hvilke er å anbefale, og hvordan koble det ?

Har også ønske om overvåkning/varsling på telefonen av batteri tilstand - lensepumpe - sensor på dør - Bevegelses kamera. Vurderer da wifi rutere med tvillingsimkort for har smart tv i båten som brukes fra nett på mobilen i dag. Men hva er siste nytt å lurer på hvordan kobles det er her også ?

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...