Jump to content

kontaktlim vs våtromslim


tom Cognac

Recommended Posts

Jeg skal lime ny skrogkledning (type som selges på Maritim). Hva er best å bruke i en hard-top båt av kontaktlim vs våtromslim? Fordelen med våtromslim er vel at produktet som limes på kan justeres litt, mens kontaktlim sitter med en gang. Noen med erfaringer her?

jeg tørker ut på land....!

Link to post
Share on other sites

Vet bare at naboen min sverger til et lim som heter 2428. Selv har jeg ikke erfaring med liming, ennå. Må gjøre noe etterhvert, så følger tråden. 👍

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Mener at noen anbefalte å bruke vanlig fugemasse/lim til slikt. Altså Tec7 eller lignende.

Da slipper man lukta.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Tec7 fester seg også på hva som helst - selv om det er fuktig, og den fyller litt mer og har litt mer slingringsmon enn kontaktlim siden det er en fugemasse/lim. Men den koster skjorta og kan ikke hefte umiddelbart på samme måte som kontaktlim dersom det er nødvendig.

Redigert av Tyggen (see edit history)

Stor i kjeften, god på bunnen.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...