tom Cognac Startet 8.April.2021 Del på Facebook Startet 8.April.2021 Jeg skal lime ny skrogkledning (type som selges på Maritim). Hva er best å bruke i en hard-top båt av kontaktlim vs våtromslim? Fordelen med våtromslim er vel at produktet som limes på kan justeres litt, mens kontaktlim sitter med en gang. Noen med erfaringer her? Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Grand Banks jr Svart 8.April.2021 Del på Facebook Svart 8.April.2021 Vet bare at naboen min sverger til et lim som heter 2428. Selv har jeg ikke erfaring med liming, ennå. Må gjøre noe etterhvert, så følger tråden. 👍 Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Tyggen Svart 8.April.2021 Del på Facebook Svart 8.April.2021 (redigert) Kontaktlim blir aldri helt hardt eller sprøtt, du kan justere noe hvis du ikke venter for lenge sånn at limet fremdeles er flytende/seigt - det vil uansett tørke over tid. Det fester seg på hva som helst - til og med om det ikke er tørt, løsemiddelbasert og kan fåes på spray boks. Ellers er jeg ingen ekspert på "ny skrogkledning (type som selges på Maritim)", men jeg kan lim. Et alternativ til kontaktlim som er basert på det samme er "sponplatelim", fåes på de fleste byggsjapper. Redigert 8.April.2021 av Tyggen (see edit history) Sitér dette innlegget Stor i kjeften, god på bunnen. Link to post
Teerex Svart 8.April.2021 Del på Facebook Svart 8.April.2021 Mener at noen anbefalte å bruke vanlig fugemasse/lim til slikt. Altså Tec7 eller lignende. Da slipper man lukta. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Tyggen Svart 8.April.2021 Del på Facebook Svart 8.April.2021 (redigert) Tec7 fester seg også på hva som helst - selv om det er fuktig, og den fyller litt mer og har litt mer slingringsmon enn kontaktlim siden det er en fugemasse/lim. Men den koster skjorta og kan ikke hefte umiddelbart på samme måte som kontaktlim dersom det er nødvendig. Redigert 8.April.2021 av Tyggen (see edit history) Sitér dette innlegget Stor i kjeften, god på bunnen. Link to post
Haba Svart 8.April.2021 Del på Facebook Svart 8.April.2021 (redigert) Foretrekker våtromslim. Blir lite helsefarlibe damper, lettere å arbeide med og tapetet kan justeres under påklistring innen visse grenser. Følg bruksanvisning og ikke vær for rask med henge opp. Redigert 8.April.2021 av Haba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 8.April.2021 Del på Facebook Svart 8.April.2021 Cascoflex 3442 har jeg brukt. Mye bedre enn vanlig kontaktlim på store flater. Du har litt bedre tid på deg å ting på plass. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.