pekaa Startet 9.April.2021 Link til dette innlegget Startet 9.April.2021 Hei! skulle gjerne fått tak i en elektrisk skrape eller lignende for og fjerne bunnstoff på større og mindre båter.. ser at Bosch sin har gått ut av produksjon, finnes det noe tilsvarende? Kan man bruke feinsag med skrapeblad? Eventuelt noe annet? Pris ikke så nøye, mer opptatt at det skal være effektivt. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 9.April.2021 Link til dette innlegget Svart 9.April.2021 Jeg har brukt Biltema sin multimaskin til noen småting (altså skrape) og den fungerte greit til det. Har ikke prøvd på bunnstoff. (Bruker den mest til å sage spiker og småsaging i forbindelse med oppussing av hus. ) Så det burde sikkert fungere med Fein eller en annen type. Men det er kanskje andre løsninger som er ennå bedre? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Lazyjack Svart 9.April.2021 Link til dette innlegget Svart 9.April.2021 (redigert) Jeg strippet en 38 fot seilbåt med Bosch elektrisk skrape med "butt" blad på 2 lange dager. Ser ikke for meg at en "Fein-type" multimaskin gjør samme nytten da bladet kun går frem og tilbake, ikke ut og inn. Men jeg har tatt feil før.... Redigert 9.April.2021 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pekaa Svart 9.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2021 Disse er gått ut av produksjon.. Skulle gjerne hatt den du sikter til. Sitér dette innlegget Link to post
Sjølsøkk Svart 10.April.2021 Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 Jeg brukte varmepistol med skrape. Som smør og unngikk timer med vibrasjon i kroppen. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 10.April.2021 Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 Hvis det er effektivitet du er ute etter, så er det lite som slår sandblåser utstyr ladet med knust tørris eller knuste nøtter. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 10.April.2021 Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 Hvis du skal fjerne bunnstoff på mange båter på regulær basis, forstår jeg ønsket om elverktøy. Når jeg tok snekka mi i fjor kjøpte jeg denne: Skrape Hadde en gammel 10m støvsugerslange fra en sentralstøvsuger som jeg koblet på en vanlig grovsuger. Var nesten så jeg ikke trengte maske, og på bakken var det omtrent ikke noe bunnstoff. Kjøp et ekstra blad med det samme. Manuell skraping, men veldig effektivt. Kan anbefales. Som andre sier tror jeg ikke Fein vil virke så bra til dette. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Teerex Svart 10.April.2021 Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 Eika skrev for 1 time siden: Hvis det er effektivitet du er ute etter, så er det lite som slår sandblåser utstyr ladet med knust tørris eller knuste nøtter. Du mener kanskje knuste nøtteskall? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Guest Svart 10.April.2021 Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 Teerex skrev 12 minutter siden: Du mener kanskje knuste nøtteskall? Det har du helt rett i Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.