Jump to content

Hvem har eid båten før meg?


JonnyBoy

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle sjekke med NSSR hvem som har eid båten før meg, men der kunne de ikke hjelpe meg fordi de ikke hadde overtatt historikken.

Den hyggelige damen trodde heller ikke Tollvesenet kunne hjelpe meg, ettersom de ikke hadde noe mer med registeret å gjøre.

 

Medfører dette riktighet, eller er det noe sted jeg kan henvende meg for å få mer informasjon??

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Link to post
Share on other sites

Joda prøv Tollvesenet. Om de ikke har mye å gjøre og at du treffer rett mann så kan du få opplest endel opplysninger....ihverfall tilbake til slutten av 90 tallet når de tok over registeret fra Politiet. Fra Politiets side er det stort sett et arkiv som er ufullstendig og vanskelig/krevende å søke i.

 

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Her er mine erfaringer fra juni i år da jeg kontaktet Båtregisteret for å finne ut av hva de visste om 37'n - klippet litt fra et innlegg jeg postet da:

 

Først kontaktet jeg Båtregisteret. De hadde naturlig nok kun forrige eier som jeg kjøpte av. De anbefalte meg å kontakte Toll og Avgift. Kontaktet så Toll og Avgift og fikk navnet på forrige eier og eieren før der igjen. Samtidig fortalte de at de kun hadde oversikt over eiere siden båtregisteret ble opprettet i regi av Toll og Avgift i 1998. Historikk lengre bakover enn 1998 lå i Politiets merkebrevregister og dette ble aldri lagt inn i Toll og Avgift's EDB system. Likevel representerer de to navnene jeg fikk av Toll og Avgift kun eiere i perioden 23.06.03 - 28.04.05. Skulle tro de burde ha flere navn, men det fikk jeg ihvertfall ikke i svaret fra dem . Båten var også registrert i merkebrevregisteret - jeg fikk nummeret den hadde der. Toll og Avgift fortalte avslutningsvis at Politiets merkebrevregister nå var kjørt vekk til et fjernlager og låst ned.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...