Jump to content

vakuum i septiktanken på Marex 24

Thorvald1961

Recommended Posts

Hei

Har trøbbel med å få pumpet ned vannet fra doskålen i min Marex 24. Trodde først avløpet var tett, men har begynt å tenke på om det kan være vakuum/luft i systemet. Når jeg skal pumpe ned vannet med en manuell Jabco håndpumpe blir vannet liggende i do skåla og det er skikkelig motstand når jeg skal pumpe, ingenting skjer. Noen som har gode innspill på hva som kan være feil og hva bør jeg gjør? Takk for alle gode innspill. 

Sannsynligvis på toppen av septiktanken , oppover ut til en gjennomføring et eller annet sted på siden av båten. Men det kan jo også være at pumpen på selve dassen er tett av noe som ikke skulle vært kastet i dassen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...