Thorvald1961 Startet 10.April.2021 Del på Facebook Startet 10.April.2021 Hei Har trøbbel med å få pumpet ned vannet fra doskålen i min Marex 24. Trodde først avløpet var tett, men har begynt å tenke på om det kan være vakuum/luft i systemet. Når jeg skal pumpe ned vannet med en manuell Jabco håndpumpe blir vannet liggende i do skåla og det er skikkelig motstand når jeg skal pumpe, ingenting skjer. Noen som har gode innspill på hva som kan være feil og hva bør jeg gjør? Takk for alle gode innspill. Sitér dette innlegget Link to post
Porsgrunnselva Svart 10.April.2021 Del på Facebook Svart 10.April.2021 Sjekk lufte slangen. Denne er sikkert tett. Helt vanlig med krystallisering og tett slange. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.April.2021 Del på Facebook Svart 10.April.2021 Sjekk at ikke luftingen på tanken er tett. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Thorvald1961 Svart 10.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2021 Hvor sitter lufteslangen? Må den tas ut? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.April.2021 Del på Facebook Svart 10.April.2021 Sannsynligvis på toppen av septiktanken , oppover ut til en gjennomføring et eller annet sted på siden av båten. Men det kan jo også være at pumpen på selve dassen er tett av noe som ikke skulle vært kastet i dassen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Thorvald1961 Svart 10.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2021 Takk for gode svar og råd, da skal jeg sjekke dette Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 11.April.2021 Del på Facebook Svart 11.April.2021 Ville begynt med utløpsnippelen fra tanken som kobles til lufteslangen, ofte denne som «gror» igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Thorvald1961 Svart 11.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2021 Takk igjen, hvis det er flere innspill fra dere der ute så mottas de med stor takk, skal ut i ettermiddag og prøve å løse problemet Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 11.April.2021 Del på Facebook Svart 11.April.2021 Hatt båten lenge, gjort noe tidligere, bruker du korrekt dopapir, brukes hele året, alt i en båt er avhengig av bruk og vedlikehold, har jeg erfart. Dette ordner seg skal du se. Drittjobb uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.