Jump to content

Skrogskade - Gelcoat sparkel, eller mer som må til?

Goddis77

Recommended Posts

Dette tar du fint med to-komponent sparkel. Jeg hadde tilsvarende skader som jeg fikset i år. Husker ikke hva produktet het, ligger i bilen, kan ev sjekke senere. Fungerte veldig godt, lett å slipe. Utfordringen er å finne riktig farge, og jeg har blått skrog, så der ble det synlig forskjell, men finishen er lett å få fin. Jeg slipte først med 600 våtpapir, deretter med 1000, også med 2000 rundell på polermaskin (fikk ikke tak i vanlig 2000 papir, eller hadde jeg brukt det fremfor maskin). Deretter vanlig rub og polering. 

Flere her inne som kan mer om dette enn meg , men de skaden du viser vurderer jeg å være langt innenfor hva du kan fikse med bare sparkel...   

• 2 uker senere...
  • 2 år senere...
  Eika skrev On 19.3.2024 at 10.23:

Nede er det kun litt gelcoat som skal til, men desverre så er overdelen lakkert og da får man aldri pent igjen uten å lakkere igjen 

Vis hele sitatet  

Ser den. Båten er gammel med flere sår her og der, men vil ta denne her nå pga at den ser verst ut.

Får ikke gjort dette mens båten er på sjøen da den siden av skroger ikke har utligger som jeg kan gå på i havnen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...