Jump to content

Ror indikator virker ikke.


Dani

Recommended Posts

Hei. Har en searay med aksler med ror indikator på staget i mellom rora.  den virker ikke når jeg svinger på rattet, men vist jeg ruser babor motor så går indikator til babor og samme med styrbord motor. 
 

ledninger ser fine ut. 
indikator på ror ser nytt ut i mine øyne. 
 

noen som har noen tips på Åssen jeg kan feilsøke på dette? 
 

takker for alle svar

Link to post
Share on other sites

 

 

Må nesten være klarsynt for å svare.

Styrbord og babord når du ruser og ror i midtstilling??? 

Hvilke system sitter dette i ?

 

Generelt

Ellers høres  det ut som en løs lesning (vakkelfeil)? lav spenning?

De rorindikatorene jeg har hvert borti har et merke så en ser at indikatorene  står i midtstilling.  

Kople en fra armen trekker fjæra indikatoren i borde,  prøv så og  få en til å lese av når du vrir armen i midtstilling og så til andre siden.

 

PS Hva med å filme ror indikatoren når du ruser SB og BB motor.

 

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Når jeg ruser motor , så går indikator over på den siden av motorene som blir rusa. Altså den følger turtallet på motoren. 
den indikerer ikke om jeg svinger på rattet, da står den bare i midtstilling. 
 

kan ta noen bilder å en film i helgen bår jeg skal til båten.  Men skjønner bare ikke hvorfor den får noe som helst signal fra motor , ene. 
 

har godt over ledning fra ror å til instrumentet , den ligger i trekke rør og er helt fin. Det er ikke noe irr eller noe slikt på verken indikator eller instrument . 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...