Gerhard Startet 12.April.2021 Del på Facebook Startet 12.April.2021 Hei, Jeg har ZF 400 Elektronisk gir / gass styring, en motor og to styreposisjoner. Oppe på fly virker det helt fint, men nede er det ikke så lett å få den i revers. Den skal jo gå i revers når spaken er i bakre "hakk". Det gjør den ikke, men hvis jeg tar spaken enda lenger bakover så går den i revers. Da har den begynt å øke turtallet, så det er jo ikke så bra. Jeg gjorde ett forsøk på å åpne den, men fikk ikke til det engang. Det var to skruer på hver side, så trodde jeg den skulle være løs. Kanskje jeg bare må ta i litt mer? Jeg har mulighet til å løsne 4 skruer under, men det virker ikke riktig? Jeg har funnet en Manual på 240 sider, men jeg har ikke funnet problemet beskrevet der. Jeg håper noen av dere kjenner denne. Hvordan kan dette justeres? Gerhard Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
LALUNA II Svart 13.April.2021 Del på Facebook Svart 13.April.2021 (redigert) Jeg ville nå ha skudd den helt løs og plukket den fra hverandre Noter deg hvor kablene står TA BILDE Kan være så enkelt som noe irr som gir dårlig kontakt en plass Spray med noe elektro-cleaner og alle elektriske kontakter/ potmeter hvis det er åpent Anbefaler å gjøre båten strømløs før arbeidet påbegynnes i tilfelle rottefelle så ikke noen ledninger kommer mot hverandre med strøm på og kortslutter Kjenner ikke til saken din men generelt er sjøluften ikke helt snill med sånt selv om det står inne i båten ;-) Redigert 13.April.2021 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 13.April.2021 Del på Facebook Svart 13.April.2021 Finnes det en kalibreringsprosedyre for denne tilsvarende som for VPs elektroniske spaker? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
Mix Svart 13.April.2021 Del på Facebook Svart 13.April.2021 Jeg tror det ikke nytter å skru opp kontrollspaken. Det er fint lite du kan gjøre der. Det er nok mest sannsynlig kalibrering som er problemet. Du er sikker på at du ikke er i trolling mode ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gerhard Svart 4.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2021 Mix skrev On 13.4.2021 at 18.47: Du er sikker på at du ikke er i trolling mode ? Trolling skal gi tilbakemelding med blink i LED og det er det ikke. Hva er Trolling mode? Sluregir? Det har jeg ikke. Brigg skrev On 13.4.2021 at 7.09: Finnes det en kalibreringsprosedyre for denne tilsvarende som for VPs elektroniske spaker? Ja, det er nok riktig. Når jeg tenker meg om, og det skal man jo, så har jeg vært med på å lage software til et tilsvarende system for skip, og der brukte vi en kalibreringsprosedyre. Det er beskrevet i manualen at det kan være feil i kalibrering, men jeg finner ikke noen kalibreringprosedyre. Men... Det var litt sånn i fjor vår også, men så ble det bra. Nå ser det ut som det har blitt bra i år også. Kanskje den eneste som hjelper er å bruke båten hele vinteren. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.