Martine29 Startet 13.April.2021 Del på Facebook Startet 13.April.2021 Skulle sjekke olje på gear idag noe jeg gjør jevnlig. Skrur av mutter men ingen oljepeilepinne. Ser at skrudelen er todelt og ene del fremdeles sitter i kassen. Ødelegger sikkert de utvendige gjengene med å bruke rørtang. Er det noe lim jeg kan smøre på gjengene og deretter skru på mutteren og håpe det løsner. Dette ser jo lite originalt ut etter noe googlesøk. Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 13.April.2021 Del på Facebook Svart 13.April.2021 (redigert) Det der er ikke orginalt. Håndtaket på peilepinnen til Yanmar er ikke særlig holdbart. Mitt knakk også for et par år siden, og da sto gjengene igjen i girkassen. Kjøp ny først, så spiller det ingen rolle om du ødelegger den gamle https://www.yanmardelermoss.no/produkt/yanmar-marine-deler/gir/peilepinne-gir/peilepinne-177074-02500 Redigert 13.April.2021 av JonnyBoy (see edit history) Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Martine29 Svart 13.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2021 Flott tips. Da lar jeg det bare være slik inntil videre og så er det vel bare å løsne det resterende med rørtang. Men først skal jeg prøve å lime og deretter løsne det som står igjen i kassen.. Sitér dette innlegget Link to post
willmasta Svart 13.April.2021 Del på Facebook Svart 13.April.2021 (redigert) Disse peilepinnenehettene i plast er noe dritt. Fikk tak i metall fra US and A. Ser helt nydelig ut, og holdbart. Aluminium. Du gjenbruker selve pinnen. http://www.caribluemarine.com/ Redigert 13.April.2021 av willmasta (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 13.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2021 Takker for tips. Da vil dette gå iorden etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 15.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2021 Mission completed. Locktite270 gjorde susen og da kom varmen til Trøndelag... altså over null. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.