wikingboat 270E4 Startet 14.April.2021 Link til dette innlegget Startet 14.April.2021 Kan noen hjelpe meg her. Litt fersk når det gjelder båtmotor. Mistet motorkraft men ikke bakover bare fremover- Hørte en slags plystre lyd så dabbet den bare av. Motoren går som ei klokke.Når jeg gjir på fremover så går motoren min ikke noe kraft. Bakover går det greit. Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 14.April.2021 Link til dette innlegget Svart 14.April.2021 Hør om noen i "Wikingboat" på fb kan hjelpe deg ? Sitér dette innlegget Link to post
Oliver Svart 14.April.2021 Link til dette innlegget Svart 14.April.2021 Har du sjekket oljenivået på girkassen? Og at girvaieren skyver armen på kassen helt på plass? Ville begynt med det enkle først.. Sitér dette innlegget Link to post
wikingboat 270E4 Svart 14.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2021 Hvor fyller du olje på girkassa. Sår en liten tank i bauen. Er helt fersk på dette men det kan virke som det er det du skrev over Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 14.April.2021 Link til dette innlegget Svart 14.April.2021 (redigert) 2704 er levert med forskjellige gear,start med og oppgi type gear gjerne et bilde av gearet .Ligner ditt gearet på bildet? Redigert 14.April.2021 av mawilu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mfall Svart 14.April.2021 Link til dette innlegget Svart 14.April.2021 Girolje fyller du på girkassa, den jærnklumpen som er mellom motor og Aksel. Skal stå type og nr på en messingplate feks. Har du Velvet drive som meg, er det dexron 2/3 olje. Er å få kjøpt på Biltema. Peilepinnen er i påfyllingshullet, men sjekk girwire også. Sitér dette innlegget Link to post
wikingboat 270E4 Svart 14.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2021 Har det samme men min sitter bare lenger nede. Den vise på peile pinnen at den er halv. Så det er bare å fylle i det hullet som peile pinner er. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 14.April.2021 Link til dette innlegget Svart 14.April.2021 Du må sjekke om det skal måles uten motor i gang, eller med motor i gang. Ville kanskje tro det siste, da oljen nok er i oljekjøleren så lenge motoren går. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 15.April.2021 Link til dette innlegget Svart 15.April.2021 Jeg hadde en liknende motor, og fikk også et liknende problem. Turboen hadde vært av, og det viste seg at en slangeklemme i forbindelse med denne ikke var festet skikkelig. Skrudde til dette og problemet var borte. Du kan jo sjekke om det evt er en lekkasje i forbindelse med dette. Sitér dette innlegget Link to post
wikingboat 270E4 Svart 15.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2021 nordan family 27 Hei jeg har dessverre ikke fått den informasjonen av tidlige eier. Fikk bare beskjed om å måle gir olja å ikke at motoren skulle gå. Så nå er jeg meget frustrert fordi jeg trenger en ny. Er det noen her inne som har det så hadde jeg blitt glad. Takk for gode svar Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.April.2021 Link til dette innlegget Svart 15.April.2021 wikingboat 270E4 skrev 53 minutter siden: Fikk bare beskjed om å måle gir olja å ikke at motoren skulle gå. Så nå er jeg meget frustrert fordi jeg trenger en ny. Trenger en ny hva da? Peilepinne? Sjekk hva manualen sier først og følg dette. Jeg peiler alltid min når motoren står, på kald motor. Men du kan godt fylle opp til max. Med rett olje. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
wikingboat 270E4 Svart 15.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2021 Gir kasse trenger jeg. Så jeg lurte bare på om hvor jeg får tak i det Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.April.2021 Link til dette innlegget Svart 15.April.2021 Den kan sikkert overhales evt. Hør med Euro Marine i Stavanger, de er flinke på Ford. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
nordan family 27 Svart 16.April.2021 Link til dette innlegget Svart 16.April.2021 Progress Ingeniørfirma er også gode på girkasser. Men er det konkludert med at det er problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 17.April.2021 Link til dette innlegget Svart 17.April.2021 (redigert) Som det er skrevet før ta det herfra med det enkle. Hva hete girkassa du har? Olje nivået skal peiles slik enten det er skrue elle peilepinne Sjekk at .girarmen går like langt forover og bakover fra nøytral. På BB side omtrent her enten skrue eller peilepinne Redigert 17.April.2021 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.