Jump to content

Bytte føler på septik Bavaria 30

Rookie_332

Recommended Posts

Finn septiktanken. Demonter giver. Kjøp ny, sett ny inn. Det er to ledninger på giver. Pass på å koble riktig.

kan være du kan ta ut giver og rengjøre den også. Er det en Wema eller KUS giver er det bare å skru den ut, det er gjenger i «hodet» på giveren

eller kjøp Gobius ?

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Ser du har en 2008-modell. Jeg har en 35sport 2007-model. Hvis du har samme sensor som på min så er det en type med 2 pinner som gir alarm når du har full septik. Men bortsettifra at det fort blir papir og sånt som setter seg på pinnene og dermed skaper kontakt og deretter gir konstant alarm....

Da må du skru opp sensor fra septiktanken og rengjøre. Da virker den en stund igjen.

Eller så gjør du sånn som Bitteliten sier og som jeg har gjort, å kjøpe en separat giver, feks Wema eller Kus og kopler opp. Da får du nivåindikasjon hele tiden avhengig av nivået i tanken.

Jeg er ikke så fan av Gobius, kople masse sensorer som også gir fra seg lyd og som bruker endel strøm, og den er også dyr. Men mange er fornøyde, så det kan du selvsagt også vurdere om du har lyst.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...