Rookie_332 Startet 14.April.2021 Link til dette innlegget Startet 14.April.2021 Kjøpte båten med sensor på septik som ikke virker viser alarm på displayet nede i byssa , hvordan er det å bytte føler her .... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.April.2021 Link til dette innlegget Svart 14.April.2021 (redigert) Finn septiktanken. Demonter giver. Kjøp ny, sett ny inn. Det er to ledninger på giver. Pass på å koble riktig. kan være du kan ta ut giver og rengjøre den også. Er det en Wema eller KUS giver er det bare å skru den ut, det er gjenger i «hodet» på giveren eller kjøp Gobius ? Redigert 14.April.2021 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 14.April.2021 Link til dette innlegget Svart 14.April.2021 Ser du har en 2008-modell. Jeg har en 35sport 2007-model. Hvis du har samme sensor som på min så er det en type med 2 pinner som gir alarm når du har full septik. Men bortsettifra at det fort blir papir og sånt som setter seg på pinnene og dermed skaper kontakt og deretter gir konstant alarm.... Da må du skru opp sensor fra septiktanken og rengjøre. Da virker den en stund igjen. Eller så gjør du sånn som Bitteliten sier og som jeg har gjort, å kjøpe en separat giver, feks Wema eller Kus og kopler opp. Da får du nivåindikasjon hele tiden avhengig av nivået i tanken. Jeg er ikke så fan av Gobius, kople masse sensorer som også gir fra seg lyd og som bruker endel strøm, og den er også dyr. Men mange er fornøyde, så det kan du selvsagt også vurdere om du har lyst. Sitér dette innlegget Link to post
lr-80 Svart 14.April.2021 Link til dette innlegget Svart 14.April.2021 Hvis du kobler fra kontakten forsvinner alarmen i displayet. Så får du heller inspisere visuelt innimellom. Funker hos oss, men en gang med mange gjester ombord ble det fullt og luftingen tettet seg. Det var noe drit. Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 15.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2021 Takker for svar er det evt bare skru den ut ikke noe hokus pokus ? Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 15.April.2021 Link til dette innlegget Svart 15.April.2021 Kople fra ledningen i kontakten og skru ut.... ha papir klart til tørk!? Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 15.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2021 Gabi skrev for 4 timer siden: Kople fra ledningen i kontakten og skru ut.... ha papir klart til tørk!? Ah ikke verre takk ??? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.