Jump to content

Lombardini service kit, hvor kjøpe?

jrewing

Recommended Posts

Har nettop skaffet meg båt 😁 i den sitter det en 20 år gammel Lombardini LDW 2004 M.

Jeg tenkte jeg skulle skifte filtre og olje. Og tenkte det kunne være lurt å skaffe andre slitedeler som reimer og lignende.

Oljen de anbefaler heter Agip sigma (HD SERIES 3 MIL - L - 2104-C API - CD) enkelt og greit 😁

Så var det å få tak i det da. Har selvfølgelig Googlet, men det er ikke akkurat å legge ting i handlekurven 😁

Så har noen tips til meg hvordan jeg kan skaffe slikt? Gjerne i Stavanger-området,
syns det er så kjedelig å betale porto 😁

mail betyr post

e-mail betyr e-post

jrewing skrev 2 minutter siden:

Litt nedlatende @Roger jo, Som sagt så har jeg Googlet, men ble ikke særlig mye klokere av det. Hvis man går inn på søkeresultatene er ting veldig rotete og uklart. Det nærmeste er Frydenbø som ser ut til å ha deler, men de skal ha 400 for et oljefilter og 1000 for en impeller!

jeg skjønner at dette virker litt dyrt men jeg har også en lombardini og det er dessverre bare sånn at alt til lombardini koster skjorta.

mrmartin123 skrev 2 minutter siden:

jeg skjønner at dette virker litt dyrt men jeg har også en lombardini og det er dessverre bare sånn at alt til lombardini koster skjorta.

Huff. Kjøper du rett fra Frydenbø? Men filter må vel være mulig å få uoriginalt?

mail betyr post

e-mail betyr e-post

Roger jo skrev for 2 timer siden:

Tar den Beklager 

Fant flere tilsynelatende  i Stavanger ved første øyekast

http://www.boat.no/asp/engines/search.asp?ebrand=Lombardini&nw=1&sb=0&np=1

Det går bra, takk 😁

Det er denne jeg har: http://www.boat.no/asp/engines/show.asp?id=20775

Redigert av jrewing (see edit history)

mail betyr post

e-mail betyr e-post

jrewing skrev for 8 timer siden:

Ser den fikk service for noen år siden hvor de byttet olje, filter, impeller, frostvæske og dynamoreim. Nå virker ikke 5000 for det så ille 😄 og da slipper jeg å gjøre det

Olje og filter må du bytte årlig. Impeller er greit å gjøre annethvert år. Frostvæske kan du nok fint drøye til hvert fjerde år. Dynamoreim byttes når den er utslitt.

Litt usikker på databladet det henvises til i linken. Denne motoren er levert i en årrekke, men er i ulike effektklasser gjennom tiden. Mener denne var på 60hk og 3600 o/min i tidligere utgaver. 

frydenbø (sabb) har nettbutikk som fungerer greit. Koster det det koster, men er flinke på levering, og kundemottak på telefon er kompetente. 

Oso

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...