Jump to content

Cutlesslager 25mm X 30mm. Finnes det?

Torsen67

Recommended Posts

Fiks skrev for 11 timer siden:

Er du sikker på at det er et cutlesslager som har stått der? På bildet ser det ut som om det kan være en enkel bronseforing som står i stevnflensen og jeg kan ikke se noen åpning for vanninntak for smøring av lageret i forkant av stevnbeslaget.

Hvordan ser hylse og pakkboks ut på innsiden med tilhørende smørepunkter?

Hei

Jeg var ute å tittet på dette for ett par uker siden. Det var vanlig pakkboks med fettkopp og jeg kunne ikke se at noe var annerledes i så måte. Det var gummi mellom den hylsa du ser der og akselen. Men jeg poengterte at stevnlager så merkelig ut. Nytt stevnlager, er det mye styr for å få dette på plass? Mye justering? Støping etc?

Redigert av Torsen67 (see edit history)
Komodo skrev 28 minutter siden:

Mulig det beste alternativet er å bytte stevnlager også. Men det drar jo med seg nytt hylserør også. Er det plass til det i helen?

Ok, så man kan ikke bare bytte stevnlager og koble dette rett til eksisterende hylserør? Finnes det noen tegninger som viser hvordan stevnlager og hylserør er koblet i sammen? Er det kanskje de to boltene som stikket ut på stevnlager, som drar disse to delene sammen?

Nå er i det minste aksel, og pakkboks ute. Det satt en helt vanlig pakkboks med fettkopp der i fra før.

Redigert av Torsen67 (see edit history)
Torsen67 skrev for 6 timer siden:

Ok, så man kan ikke bare bytte stevnlager og koble dette rett til eksisterende hylserør?

Det forutsetter jo at hylserøret har de samme gjengene som det nye stevnlageret. Det skal vel litt til... 

Torsen67 skrev for 6 timer siden:

Finnes det noen tegninger som viser hvordan stevnlager og hylserør er koblet i sammen?

Ja, sjekk ut tråden til @VegJoh fra da jeg hjalp han med å reparere en lekkasje ved stevnlageret. Søk opp tråden, husker ikke hva den het. Der finner du både tegninger, forklaringer og masse bilder underveis. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...