Hkam99 Startet 15.April.2021 Del på Facebook Startet 15.April.2021 Kan noen dele et bilde hvor denne plomben er ? mvh Hkam Sitér dette innlegget Link to post
Slyken Svart 15.April.2021 Del på Facebook Svart 15.April.2021 Hvis det står en skrue i der med en litt spesiell skive, så fjerner du de 2, så skal det bli 15hk. Skal du øke til 20 må du i tilleg bytte forgasser. Sitér dette innlegget Link to post
Hkam99 Svart 17.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2021 Tusen takk for kjapp tilbakemelding :) Sitér dette innlegget Link to post
Slyken Svart 17.April.2021 Del på Facebook Svart 17.April.2021 Var det slik på din? Bilde er fra en f9.9hmh. Ble en helt sinnsyk forsjell på min båt når jeg bytta til 20hk forgasser, så det anbefales på det sterkeste😅 toppfart er ca lik, men tiden å komme i plan ble halvert, og null stress med 2 passasjerer👌👌 Sitér dette innlegget Link to post
Hkam99 Svart 20.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2021 Ok, jeg tenkte å prøve 15 hk først. Har ikke fått tatt av skruen/skiven enda da jeg trenger ting ‘inn med teskje’ av og til :) Min ser ut som på bilde. Er det da bolt markert i rødt som løsnes og skiven markert i grønt som tas vekk? Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 20.April.2021 Del på Facebook Svart 20.April.2021 (redigert) Nei det er ikke den bolten som er markert med rødt. Bolten og skiven er allerede fjernet, se skruehullet helt til venstre i bildet som er markert med blå ring. Redigert 20.April.2021 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hkam99 Svart 20.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2021 (redigert) Betyr det at da at motoren allerede er 15 hk? :) Redigert 20.April.2021 av Hkam99 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Slyken Svart 20.April.2021 Del på Facebook Svart 20.April.2021 Hkam99 skrev for 4 timer siden: Ok, jeg tenkte å prøve 15 hk først. Har ikke fått tatt av skruen/skiven enda da jeg trenger ting ‘inn med teskje’ av og til :) Min ser ut som på bilde. Er det da bolt markert i rødt som løsnes og skiven markert i grønt som tas vekk? Som Diddn sier så har du 15hk allerede😅 så om du vil ha mer guff er det ny forgasser som gjelder. Gjorde det på min i sommer, forgasseren mener jeg jeg ha ca 2500for, og så var det bare å bytte likt mot likt mot den gamle. (Halvtimes jobb, inkl kaffepause) Viktig å stripse ledningen for prime start så den ikke kommer i konflikt med svinghjulet. Sliter i dag med for liten stigning på propellen (9 1/4" x 9) så turtallsperra slår inn på full gass. Har bestilt ny 9 1/4" x 12 og håper på bedre toppfart med den🥳🥳 Lykke til😁 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.