Jump to content

Fjerne plombe Yamaha 9.9HE1 2019? modell

Hkam99

Recommended Posts

Var det slik på din? Bilde er fra en f9.9hmh. Ble en helt sinnsyk forsjell på min båt når jeg bytta til 20hk forgasser, så det anbefales på det sterkeste? toppfart er ca lik, men tiden å komme i plan ble halvert, og null stress med 2 passasjerer??

Ok, jeg tenkte å prøve 15 hk først. Har ikke fått tatt av skruen/skiven enda da jeg trenger ting ‘inn med teskje’ av og til :) 

Min ser ut som på bilde. Er det da bolt markert i rødt som løsnes og skiven markert i grønt som tas vekk?

86333013-EB75-479E-B646-06B03040C6E9.jpeg

Hkam99 skrev for 4 timer siden:

Ok, jeg tenkte å prøve 15 hk først. Har ikke fått tatt av skruen/skiven enda da jeg trenger ting ‘inn med teskje’ av og til :) 

Min ser ut som på bilde. Er det da bolt markert i rødt som løsnes og skiven markert i grønt som tas vekk?

86333013-EB75-479E-B646-06B03040C6E9.jpeg

Som Diddn sier så har du 15hk allerede? så om du vil ha mer guff er det ny forgasser som gjelder. Gjorde det på min i sommer, forgasseren mener jeg jeg ha ca 2500for, og så var det bare å bytte likt mot likt mot den gamle. (Halvtimes jobb, inkl kaffepause) Viktig å stripse ledningen for prime start så den ikke kommer i konflikt med svinghjulet. Sliter i dag med for liten stigning på propellen (9 1/4" x 9) så turtallsperra slår inn på full gass. Har bestilt ny 9 1/4" x 12 og håper på bedre toppfart med den?? Lykke til?