Bigdrago Startet 16.April.2021 Link til dette innlegget Startet 16.April.2021 Hei. Hva bruker dere på bunnpluggen? Tenkte å bruke loctite pakningsstoff men ser den har en o-ring. ? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 16.April.2021 Link til dette innlegget Svart 16.April.2021 (redigert) O-ringen vil tette men det skader ikke med litt silikonfett på den. Det tetter og du unngår at den vrenger seg. Dropp annet pakningsstoff. Redigert 16.April.2021 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bigdrago Svart 16.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2021 Takker, får spraye litt silikon på den. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 16.April.2021 Link til dette innlegget Svart 16.April.2021 Jeg ville også smurt gjengene med kobberpasta, så slipper du at den setter seg fast. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 16.April.2021 Link til dette innlegget Svart 16.April.2021 Personlig foretrekker jeg kobberpakninger på bunnplugg. Enten en ny, eller så glør jeg den gamle hvis jeg ikke har en ny. Men er bunnpluggen konstruert med o-ring blir det selvsagt annerledes. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Bigdrago Svart 17.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2021 Usikker på om den er konstruert for det eller om forrige eier var petter smart :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 17.April.2021 Link til dette innlegget Svart 17.April.2021 Bigdrago skrev for 11 timer siden: Takker, får spraye litt silikon på den. Silikonspray er bedre enn ikkenoe men det var silikonfett jeg anbefalte. Sitér dette innlegget Link to post
Bigdrago Svart 17.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2021 Aha, det ha jeg ikke. Hva med marine grease, propellergrease eller lignende? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 17.April.2021 Link til dette innlegget Svart 17.April.2021 Går helt bra. Det skal jo bare bli tett, og la seg åpne ikgjen. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.April.2021 Link til dette innlegget Svart 17.April.2021 Bigdrago skrev 1 time siden: Hva med marine grease, .... Er hva jeg har brukt i alle år, og det har fungert greit siden det både har vært tett og vært mulig å åpne igjen hvilket jeg har gjort/gjør hvert år. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.