jacawi84 Startet 16.April.2021 Del på Facebook Startet 16.April.2021 Hei Jeg har en form til en gh 11 liggende....noen som vet hvor mye man kan selge noe slikt for? På forhånd takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 16.April.2021 Del på Facebook Svart 16.April.2021 Kommer helt ann på om det er en kopi form eller om det er orginal form med rettigheter det Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 16.April.2021 Del på Facebook Svart 16.April.2021 Og om det inkluderer innerlineren til DeLux utgaven... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 16.April.2021 Del på Facebook Svart 16.April.2021 (redigert) Innerlineren er ikke så avgjørende på pris. Det som er viktigere er om man blir dratt for retten og får regress for båtene man støper eller om man kan produsere de loveligt og selge de under gh navnet Men hvis jeg skal tippe på pris, en dårlig produsert kopiform 2-5000kr, hvis det er en skikkelig kvalitetsform med produksjonsrettigheter så kan vi snakke 100 000+ Redigert 16.April.2021 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jacawi84 Svart 17.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2021 Ikke vel......interresant😂 Det er en gammel form som har lagt her siden vi arvet huset for 20år siden😂 Når jeg har spurt hva det er så får jeg til svar at det er en form til gh 11! Lite vet vi om det er kopi eller ekte m/rettigheter men lite sannsynlig at det er en ekte form så ville vel mulig kalt det det er støypeform til en jolle på 11 fot🙂 Men vilille bare bli kvitt den så lurte på og legge den på finn men bare veldig uviss på salgspris men takker for svar🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 17.April.2021 Del på Facebook Svart 17.April.2021 Desverre lite verd rettigheter eller ikke. For å starte å produsere båter i den for salg må det gjøres et ganske stort dokument arbeid. Så må man få utdelt produsent kode, som igjen må registreres for å ha mulighet for å CE merke. Teknisk dokumentasjon, oversikt over standarder....... Så er det jo et spørsmål om noen vil kjøpe en GH 11 i dag for summen av alle produksjons kostnader, lønn,fortjeneste osv. Derimot kan man støpe en båt til seg selv å bruke den i fem år. Da kan den selges å den går inn i systemet som fritatt for CE merking Om den har lagt bak huset i 20 år må man også regne med en stor jobb på form før det kan støpes båt. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Jie Svart 17.September.2021 Del på Facebook Svart 17.September.2021 Hei. Har du fortsatt form til gh 11? Er interessert i å kjøpe. Hvor holder du til? Har du noen bilder? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.