Jump to content

Form GH 11, hva kan den selges for?

jacawi84

Recommended Posts

Innerlineren er ikke så avgjørende på pris. Det som er viktigere er om man blir dratt for retten og får regress for båtene man støper eller om man kan produsere de loveligt og selge de under gh navnet 

Men hvis jeg skal tippe på pris, en dårlig produsert kopiform 2-5000kr, hvis det er en skikkelig kvalitetsform med produksjonsrettigheter så kan vi snakke 100 000+

Redigert av Guest (see edit history)

Ikke vel......interresant😂 Det er en gammel form som har lagt her siden vi arvet huset for 20år siden😂 Når jeg har spurt hva det er så får jeg til svar at det er en form til gh 11! Lite vet vi om det er kopi eller ekte m/rettigheter men lite sannsynlig at det er en ekte form så ville vel mulig kalt det det er støypeform til en jolle på 11 fot🙂 Men vilille bare bli kvitt den så lurte på og legge den på finn men bare veldig uviss på salgspris men takker for svar🙂

Desverre lite verd rettigheter eller ikke.  For å starte å produsere båter i den for salg må det gjøres et ganske stort dokument arbeid.  Så må man få utdelt produsent kode, som igjen må registreres for å ha mulighet for  å CE merke. Teknisk dokumentasjon, oversikt over standarder.......

Så er det jo et spørsmål om noen vil kjøpe en GH 11 i dag for summen av alle produksjons kostnader, lønn,fortjeneste osv.

Derimot kan man støpe en båt til seg selv å bruke den i fem år. Da kan den selges å  den går inn i systemet som fritatt for CE merking

Om den har lagt bak huset i 20 år må man også regne med en stor jobb på form før det kan støpes båt.

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

• 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...