Frivakt Startet 17.April.2021 Link til dette innlegget Startet 17.April.2021 Har en stund manglet et lite stykke (5x30 mm) med gelcoat på kanten av kjølen. Hadde tenkt å sparkle det nå før bunnsmurning. Da jeg slipte rene kantene, oppdaget jeg at gelcoaten hadde sluppet noen cm innover undersiden av kjølen. Slipte derfor bort dette også, for å komme på fast glassfiber. Glassfiberen under var også litt porøs, så jeg slipte litt ned. Dette gjorde jeg forrige helg. Da jeg kom tilbake i dag og inspiserte, oppdaget jeg at det var vått i det slipte området, mens båten ellers var tørr under. Vannet kommet sannsynligvis innefra, siden det har stått noe vann i kjølsvinet siden forrige helg. Dette betyr antakelig at det er en gjennomgående sprekk her. Hva må gjøres? Er det bare å legge på glassfiber utenpå her, eller er det en større jobb som må gjøres? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 17.April.2021 Link til dette innlegget Svart 17.April.2021 Slip vekk alt skada og tørk ut. Må truleg repareres fra begge sider, spørs litt kva båt det er. Då tenke eg at robåt er mindre nøye vs sovebåt. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Frivakt Svart 17.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2021 Sjeldenutpå skrev 1 time siden: Då tenke eg at robåt er mindre nøye vs sovebåt. Dette er sovebåt. Riviera 925. Er vanskelig å få gjort noe innenfra. Kjølsvinet er dypt og veldig smalt så langt bak på disse båtene. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 18.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2021 Har aldri gjort noe glassfiberarbeid, annet en sparkling. Antar det er lurt å la noen proffe se på dette. Noen som kan anslå hvor mye jobb dette er for en som kan dette? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 18.April.2021 Link til dette innlegget Svart 18.April.2021 Du må slipe vekk all skade og gradere ut over ca 10-20 cm rundt skadestedet. Og så! Det må tørke skikkelig ut! Det må ikke være antydning til så mye som en dråpe fuktighet før du støper igjen med polyester og duk. Kommer du ikke til å få slipt vekk på innsiden slik at du får en tosidig reparasjon må du jo vare bygge opp pluggen fra utsiden. Men det kritiske er at det er dønn tørt! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.