Jump to content

Bryter til drevtilt på Volvo DP 290 virker bare av og til - skiftes?

Boatnub

Recommended Posts

Da høres det mer ut som om det er bryteren som trøbler. Om du måler med et mulitimeter bak på bryteren mens du trykker på knappene bør du kunne se om det er kontakt gjennom bryteren. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Brigg skrev 4 minutter siden:

Da høres det mer ut som om det er bryteren som trøbler. Om du måler med et mulitimeter bak på bryteren mens du trykker på knappene bør du kunne se om det er kontakt gjennom bryteren. 

Da skal jeg sjekke det. Noen tips på hvordan slike brytere er festet? Vet ikke om jeg må komme til under for å løsne den eller om det bare er trykket på plass...

Uten at jeg kjenner din båt. Enten er dert tilkomst fra bak-/undersiden gjennom en luke eller noe. Eller så kan plata bryteren sitter på demonteres. Dette har jo blitt montert på en eller annen måte tidligere. 

Et bilde eller to av hvordan det ser ut kan være avklarende. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Brigg skrev On 18.4.2021 at 15.24:

Uten at jeg kjenner din båt. Enten er dert tilkomst fra bak-/undersiden gjennom en luke eller noe. Eller så kan plata bryteren sitter på demonteres. Dette har jo blitt montert på en eller annen måte tidligere. 

Et bilde eller to av hvordan det ser ut kan være avklarende. 

Var en tur i båten i dag og fikk tatt et bilde. Som du ser er bryteren rimelig sliten.

20210419_155719.jpg

• 3 uker senere...

Da bestilte jeg en ny bryter og fikk montert den - måtte være litt slangemenneske her gitt :)

MEN, når jeg demonterte den gamle, var det to ledninger som bare hang løse under, en brun + blå og en sort ledning

20210504_173023.jpg.efe4dff00f52c34e24775cb5c559d1e2.jpg

Monterte den nye uten disse koblet til noe, virket som bare det, men skal ikke disse være koblet til noe? Var jo selvfølgelig ikke noen monterningsanvisning på bryteren...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...