Stjernen ! Startet 19.April.2021 Link til dette innlegget Startet 19.April.2021 Hvor får man armert 45mm gummihylse til pakkboks ? Finner bare 47mm går det klemme den inn med slangeklemmer,så det blir tett ? Fra før så virker det som om det er brukt en eksos slange 45mm armert,er dette ok og bruke ? Burde jeg montere ny gummi ? Man kan merke/se att armeringen presser på og gjør den ujevn/bølgete og se/ta på. Er vel bare ca 6-8 år siden den ble byttet.Burde den holdt lenger ? Kan det være varme som har missformet den ? Det skal vel litt til før den sprekker evt,men føre var .. Jeg vet slangeklemme burde sittet vær sin vei,eller brukt en annen type. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 19.April.2021 Link til dette innlegget Svart 19.April.2021 (redigert) Ser at du ikke har smørekopp snakk med Tess eller Hydroscand så får du rett slange SLANGEKLEMME TYPE "TESS/HPJ" er godkjent med en på hver side. Se om det er merker etter pakkbolsen på akslingen kjøp slangen litt lengre / kortere så får boksen et nytt leie. Redigert 19.April.2021 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Stjernen ! Svart 19.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2021 Har aldri vært noe smørekopp,er kun talgpakninger. Har aldri opplevd att det kommer vann inn heller,ingen drypping. Heller ikke merket noe til varme heller,di få gangene jeg har kjent etter. Da hører jeg på tess Men er det noen ulemper med og bruke 45mm eksos slange ? Tror jeg har noen rester liggende. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 19.April.2021 Link til dette innlegget Svart 19.April.2021 Stjernen ! skrev 10 minutter siden: Da hører jeg på tess Men er det noen ulemper med og bruke 45mm eksos slange ? Det er det som er vanligst å bruke. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 19.April.2021 Link til dette innlegget Svart 19.April.2021 De er vel stort sett alltid sånn bølgete å se på. Det kan da umulig være nødvendig å bytte slangen etter bare 6-8 år(?) dersom den ser fin ut. Sånne slanger lever vanligvis et veldig behagelig liv. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.