OT-flyktning Startet 2.November.2005 Del på Facebook Startet 2.November.2005 3 dager igjen.... -> Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.November.2005 Del på Facebook Svart 2.November.2005 morro morro! det blir spennende å se hvordan de nye VO 70 båtene med "løs" kjøl fungerer i rom sjø. Noen som vet omtrent når de kommer til Gøteborg? hadde jo vært salig morro å være der med båt når de kommer inn Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 3.November.2005 Del på Facebook Svart 3.November.2005 Og husk at NRK har kjøpt progm, skal sende på NRK2 på fredags kveld. og så på NRK 1 etter kveldsnytt på søndagene, 30 min progm tror jeg de sa det var. Slikt gjør vinteren til og leve med. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
wave Svart 3.November.2005 Del på Facebook Svart 3.November.2005 Volvo Ocean Race avsluttes med en 500 nm lang sprint fra Rotterdam til Gøteborg. Start 15. juni og forventet ankomst 17. juni. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 3.November.2005 Del på Facebook Svart 3.November.2005 lite synd att Målet ligger her i Göteborg, hade varit ännu mer kul med ett 'stopover' en målgang, en ukes event, o en start som det var förra gången.......... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 3.November.2005 Del på Facebook Svart 3.November.2005 Målet ligger her i Göteborg Er det målgang inne i selve byen, eller ute i skjæra. Det bildet får meg nesten til å grine. Hvorfor seilte han ikke like fort hele veien. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 3.November.2005 Del på Facebook Svart 3.November.2005 Er det målgang inne i selve byen, eller ute i skjæra. Det bildet får meg nesten til å grine. Hvorfor seilte han ikke like fort hele veien. -vet ikke exakt var målet er/kommer att bli, jag såg bara tjejbåtens målgang sist o dom seglade ända in til Älvsborgsbron, men var exakt mållinjen var vet jag ikke...dom första båtarna kom in på natten ! -ja det kan du ju spurre! förmodligen hade de ikke orkat segla likadant hele vegen, tror att dom bare hade 3 personer ombord på siste etappen ner til Kiel för o spare vikt! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 3.November.2005 Del på Facebook Svart 3.November.2005 Kan bli interessant etterhvert. ABM AMRO har vært oppe i 30 knop, og regner med at de får se 40 før racet er over. Det blåser 50 knop i Spania, så vi får kanskje syn for sagn allerede på Lørdag. Ellers har vel interessen for VOR vært laber denne gangen. På toppen var jo Whitbread mye større enn vinter-OL mediamessig. Håkkesom, en svenske og en nordmann er med. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Sebaldus Svart 3.November.2005 Del på Facebook Svart 3.November.2005 Soloseilasene og Ellen Macarthur tar kanskje litt oppmerksomhet fra VOR? Synes i alle fall det er utrolig synd at det ikke er mer av dette på TV... Sitér dette innlegget Link to post
Geir Kallevik Svart 3.November.2005 Del på Facebook Svart 3.November.2005 (redigert) Jeg vil tro at i de neste åra, vil vi se mer av slike type sportsarrangement. Dette på grunn av at NRK ikke har rettigheter til fotball. Må si jeg gleder meg til å følge arrangementet Redigert 3.November.2005 av Scand Atlantic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Solgangsbris Svart 3.November.2005 Del på Facebook Svart 3.November.2005 ............også er det nok litt dempende på interessen her på berget at det ikke er en "norsk" båt med denne gangen. TV-stasjonene (spesielt TV2) tenker nok reklamepenger, og at flere ser hvis det er nasjonal ære det er snakk om. Sitér dette innlegget Link to post
troja Svart 3.November.2005 Del på Facebook Svart 3.November.2005 hær er nett siden deres. http://www.volvooceanrace.org/index.aspx har piratene og skipper paul cayard som favoritt stilig båt Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 4.November.2005 Del på Facebook Svart 4.November.2005 Dette på grunn av at NRK ikke har rettigheter til fotball. Nuh. NRK har kjøpt betalkanalen Viasat 1 Sport som idag har golf, motorsport og litt seiling. Det er kun et spørsmål om tid før vi der får fyldig dekning av tysk 4. divisjon og dyptpløyende intervjuer med fotballspillere liggende på benken hos lege eller fysioterapeut. På den positive siden, det ser ut som om NRK har litt mer proffe kommentatorer enn TV2 hadde når de kjørte denne oppsummeringen forrige gang. Men, det sier jo sitt at det går på NRK2, kanalen de fleste ikke får inn. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
OT-flyktning Svart 8.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.November.2005 Og ingen har fått med seg starten? :nono: Ikke jeg heller (Eller hva er det egentlig de driver med - In-Port race?) Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 8.November.2005 Del på Facebook Svart 8.November.2005 Bjoris er med i Volvo Online Race, vi er en gjeng på jobb og en gjeng privat som konkurerer mot hverandre. Synd at oppdateringen ikke er hyppigere. Resultatet vårt (vi seiler mot hverandre) kommer ikke før 48 timer etter hver Race Month... Vel, det blir jo litt artig å følge med likevel... Tydelig at dette racet ikke har samme fokus som tidligere, synd for det er jo spektakulært... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
OT-flyktning Svart 8.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.November.2005 ...Volvo online Race... (min utheving) Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 12.November.2005 Del på Facebook Svart 12.November.2005 I dag begynner alvoret. Blåser 40 knop i Spania. Og nå er det seiling på Viasat 1. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Bitteliten Svart 12.November.2005 Del på Facebook Svart 12.November.2005 Jeg ser at en av båtene har betydelig dårligere VMG enn resten. Jeg tror båten heter Sunergy and Friends. Noen som vet hvorfor? De har VMG på 9,3 knop mens røkla har 11 knop Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 12.November.2005 Del på Facebook Svart 12.November.2005 Sunergy and friends fikk på plass sponsor i går. Kom på vannet timer før start. Tror de rigger fremdeles. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Bitteliten Svart 12.November.2005 Del på Facebook Svart 12.November.2005 Jaja, det er også et sett å forberede seg på. Jeg leste også at de måtte bytte kjøl fordi båten var for tung. Imponerende! Vi får håpe de lærer å kjenne båten før de kommer ut i de store lavtrykkene Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 13.November.2005 Del på Facebook Svart 13.November.2005 20 knop. Liten ledelse. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Bitteliten Svart 13.November.2005 Del på Facebook Svart 13.November.2005 (redigert) 2 av 7 båter på vei mot havn pga problemer med den svingbare kjølen. Har man dratt den teknologiske utviklingen for langt tro? DEt var tidlig å få problemer mindre enn ett døgn inn i seilasen rudnt jorda latest news Er det noen som vet TV tider fra VOR? Fant det ut selv. Mandag 2100 og søndag 2300 på NRK Redigert 13.November.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.November.2005 Del på Facebook Svart 13.November.2005 (redigert) Siste nytt. Svært interessant lesing ! Ser ut til at båtene har vært over 40 knop allerede! De sliter med å holde båtene under 30 knop - slik at risikoen for skader ikke blir for stor Redigert 13.November.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 13.November.2005 Del på Facebook Svart 13.November.2005 Er det noen som vet TV tider fra VOR? Fant det ut selv. Mandag 2100 og søndag 2300 på NRK Så på sporten på nrk1 nå og da stod det at det ikke skulle starte og vise VOR før fredag 18.november, så vi må nokk vente litt til før vi får noen fine filmsnutter Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 14.November.2005 Del på Facebook Svart 14.November.2005 Ser ut til at frafallet blir stort etterhvert. Pirates har problemer med kjølmekanismen og går til Lisboa for reparasjon. movistar har problemer med kjølmekanismen som har forårsaket et deformert hovedskott og går til Cadiz for reparasjon. ABN-AMRO ONE har problemer med styring. Ødelagt pedestal og jockeybar. Brunel Synergi har masse riggproblemer og går til Madeira for reparasjon. Ericsson har hatt ett uforklart stopp. Undres hvordan dette går i Sørishavet. Undres også på om ikke sikkerhets og dimensjoneringskravene bør revideres. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.