Jump to content

VP D4 oljedrypp etter service/konservering


Quant

Recommended Posts

Jeg har to D4-300 i min Nimbus 380 Commander. Denne har aksler - så ingen drev her, og motorene står således med reimene aktover og giret forut. 

Etter første tur (påska) så jeg oljedrypp fra BB motor. Det kommer langs en slange under tilkoblingene til motorstyringen. Jeg har lite erfaring med D4, da denne båten akkurat ble min, men den gikk da Trondheim - Oslo på en uke uten et drypp - og første tur etter service/konservering osv, så drypper det altså. Ser også at det er olje nede ved akslingen under BB motor

Dette er på høyre side av motoren, sett fra reim-enden. Har snakket med verkstedet som tok service, men de har ikke kommet tilbake til meg ennå - og jeg lurer på om noen vet om dette er en kjent sak. -Jeg er ikke engang sikker på hva den slangen (avmerket med pil på bilde II) inneholder eller gjør. Ikke vet jeg hvordan disse motorene reagerer på for mye fylt olje, eksempelvis - da det var litt tvil om oljenivå etter vinterdvalen - da jeg ikke fant olje på peilepinnene før jeg skulle starte(!) Peilet før jeg startet, så verksted korrigerte før oppstart - men likevel, de er ikke helt trivielle å peile disse D4 motorene mine. 

Jeg kjørte motorene kanskje 10 timer i påska - og det er ikke mye olje, men det er irriterende nok. Jeg har jo tørket bort etterhvert, så det er mer enn hva som er på første bildet, mao. 

På forhånd takk for tips

Quant


Bilde_I.jpg.3d7e92a1bcd0797c51204326bab93af3.jpg

 

Slangen, eller kabelen der oljen kommer langs. Ser også olje på motoren nesten inntil giret, avmerket til høyere i bildet

Bilde_II.jpg.1342c346625de897651bfe1d6497420f.jpg

1010291994_MYQuant.jpg.83abab2c6821f23de0ab5677db871920.jpg-= Trøndersk motorhead, til lands og til vanns =-

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...